הרב אליהו: "זה שמערכת המשפט לא החזירה את הבתים עד היום – זה כתם על מערכת המשפט"

סוגית השוק בחברון מחכה להחלטה של שר הביטחון. "בושה שהיהודים לא חזרו לאדמותיהם עד היום!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 12:37 יד בחשון התשפ

הרב אליהו: "זה שמערכת המשפט לא החזירה את הבתים עד היום – זה כתם על מערכת המשפט"
השוק בחברון, צילום: ציפי שליסל, הישוב היהודי בחברון

שנה לאחר שהוגשה חוות הדעת של עו"ד איתי אופיר, היועמ"ש למשרד הביטחון, בעניין השוק הסיטונאי בחברון, החלטת שר הביטחון עדיין לא התקבלה.  כעת מצפים בישוב היהודי כי עם כניסתו לתפקיד של שר ביטחון חדש, ההחלטה תתקבל. 

על פי חוות הדעת, שהתקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין מניעה להשיב את אדמות השוק הסיטונאי לידי היהודים ולאפשר להם להתיישב שם. נכון להיום השוק עומד שומם כבר 25 שנים. כדי לקבל את ההחלטה על שר הביטחון לכתוב מכתב לראש עיריית חברון, ולהודיע לו כי פקעה הדיירות המוגנת של העירייה בשוק.

כזכור, האדמות שעליהן יושב היום השוק הסיטונאי בחברון הן אדמות בבעלות יהודית, הרשומות על שם 'הכוללות הספרדית מגן אבות', אך אין ליהודים אפשרות להתיישב בהן. 

בקמפיין שהעלה היישוב היהודי בחברון מופיעים ציטוטים מדברי מנהיגים בכירים בעם ישראל בדבר חשיבות הבנייה בחברון. בין השאר מופיע ציטוט של הרב אליהו זצ"ל: "כל מי שמסייע להקים בתים בחברון, יש לו מקום חשוב בגן עדן".

"מדובר ברכוש ששווה הון עתק. לקחו לציבור הון עתק", כך אומר היום (ב') הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ובנו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, ומי שמשמש היום חבר ההנהלה של כוללות ספרדים מגן אבות. "אם לאדם פרטי היו לוקחים כל כך הרבה כסף, הוא לא היה יושב בשקט. בתים בודדים נמצאים בידי היהודים, ובשאר הבתים מתגוררים היום רוצחים. זה שמערכת המשפט לא החזירה את הבתים עד היום – זה כתם על מערכת המשפט". 

"אחרי המקרה של כרם נבות נאמר לאחאב: 'הרצחת וגם ירשת?!' התמיהה הזו נכונה גם לערביי חברון, שטבחו ביהודים שחיו בתוכם, עזרו להם וריפאו אותם. בפרעות תרפ"ט הם הרגו את מיטיביהם, רצחו אותם רצח מתועב, ועכשיו הם רוצים לרשת את המקום?! בושה שהיהודים לא חזרו לאדמותיהם עד היום!"