ח"כ יוגב לכיפה: "לא היה צריך לתת לגיהאד האיסלאמי לירות הבוקר"

ח"כ מוטי יוגב בראיון לכיפה, מתייחס למתקפת הרקטות משטח עזה וחיסולו של בכיר הגיהאד האיסלאמי. יוגב לא רואה כל בעיה באשר לכניסתו של נפתלי בנט לתפקיד שר הבטחון תוך כדי הלחימה: "מערכת הבטחון חזקה יותר מכל מי שנמצא בה"

חדשות כיפה איתן אילן 12/11/19 11:09 יד בחשון התשפ

ח"כ יוגב לכיפה: "לא היה צריך לתת לגיהאד האיסלאמי לירות הבוקר"
מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בראיון לכיפה, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) סבור כי חיסולו של בכיר הגיהאד האיסלאמי בהאא אבו אל עטא הייתה מחויב המציאות. "אבו אל עטא היה אחראי על רוב מטחי הרקטות לישראל ובמגירה שלו היו עוד פעולות. את חיסולו לא היה ניתן לממש בעיתות חירום. זה שם שהיה ידוע כדומיננטי ביותר בפעילות של הגיהאד האיסלאמי".

ח"כ יוגב מעודד את פעילות מערכת הבטחון לסיכול ממוקד של ראשי ארגוני הטרור ומציין כי הפגיעה בהם מביא להרתעה יותר גדולה ופרקי זמן ממושכים יותר של שקט ובטחון. "משך מבצעי 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן' התקצר עקב חיסולי בכירים בארגוני הטרור, לעומת צוק איתן שהתארך עד שהחלו לפגוע בהם", אמר יוגב, והוסיף כי   "פגיעה בבכירים היא זו שמרתיעה אותם יותר מאשר פגיעה בזכויות הומינטריות". לדבריו, "ביד אחת יש לגדוע את ראשי הטרור וביד שניה לסייע הומינטרית לתושבי הרצועה- זו הנוסחה שמביאה ליציבות"

באשר לאפשרות הרחבת המערכה מול הטרור העזתי ע"י כניסה קרקעית, אמר יוגב כי הדבר מתחייב. "בשביל לייצב את המערכת בתוך ומחוץ לרצועת עזה לא תהיה הברירה בידינו ושום דבר לא ישרוד  יותר מכמה חודשים או שנם מעטות עד הסבב הבא  או עד הסיכון הבא לכוחותינו ולאזרחינו. ביום מן הימים נאלץ לבצע מבצע גדול יותר שכולל כיבוש קרקעי והשמדת תשתיות הטרור לצד הדאגה הומינטרית ושיקום הרצועה"

מעבר לכך הוסיף כי "עזה היא חלק מארץ ישראל ואנו מצווים  לרשת אותה ולהתיישב בה כמו תל אביב"

לשאלת כיפה האם נכון כי חברו לשעבר לסיעה נפתלי בנט (הימין החדש), ייכנס תוך כדי המערכה לתפקיד שר הבטחון אמר יוגב כי "מערכת הבטחון היא חזקה מכל מי שנמצא בה אפילו מהשרים. היא מכסה ומחפה על כל דמות מנהיגותית שתכנס ועל כך אנחנו סומכים" לפי יוגב,נפתלי בנט שנכנס היום לתפקיד "צריך ללמוד בענווה גודלה לשמוע את האנשים ולאחר שיבין את כל המערכת לעומקה ועם זה לדווש במעלות מסוימות לקוי מדיניות בהם יוכל להתנהל בחופש פעולה בין מדיניות רה"מ למערכת הבטחון".

יוגב הדגיש כי לדעתו לא היה צריך לתת לגיהאד האסלאמי לירות היום על ערי ישראל המרכז אלא להמשיך בנחישות בהשמדת תשתיות, אם לא בכירים נוספים, ולא לאפשר את המשך הירי. "המערכת מחויבת להגנה על כל אזרחיה בין בעוטף עזה ובין אם בתל אביב", כך יוגב.