משרד החינוך: לא יתקיימו הבוקר לימודים בגוש דן ובדרום

משרד החינוך פרסם הנחיותיו לגבי התנהלות מערכות החינוך הבוקר בעקבות הירי מעזה. בוטלו הלימודים והטיולים במחוזות המאוימים עד כה וחדרי מצב נפתחו בכל חלקי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 08:28 יד בחשון התשפ

משרד החינוך: לא יתקיימו הבוקר לימודים בגוש דן ובדרום
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב ושר החינוך הרב הרפי פרץ, צילום: לע"מ

במשרד החינוך ערוכים למערכה הבטחונית, בעקבות חיסול בכיר הגיהאד אסלאמי בעזה הלילה.  במשרד עברו לנוהל חירום, פתחו חדרי מצב בדרום, בתל ובירושלים, ומגיבים בהתאם להתפתחויות ולהנחיות פיקוד העורף. 

 

במשרד החינוך עדכנו כי נכון לשעה זו, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו הבוקר לימודים בגוש דן ועד גבול השרון, בשפלה ובדרום. 

כמו כן בוטלו מערכי הטיולים באזורים אלה, והתלמידים שנמצאו בשטח במסגרת טיולים הוצאו; בוטלו מערכי הנסיעות,  ותלמידי פנימיות כונסו במרחבים מוגנים.  משרד החינוך במעקב אחר כל יוזמה של מוסדות החינוך – כדי לוודא שאין כל פעילות חינוכית .

מהמשרד נמסר כי "חשוב לוודא שההודעות השוטפות מגיעות לכל הגורמים בשטח, שההורים יודעים מה מתרחש והיכן מתקיימים לימודים, ושכולם פועלים בהתאם להנחיות. מערך הייעוץ הפסיכולוגי נדרך הבוקר מיידית לפעילות מלאה, והוא ערוך לפעולה בהתאם להתפתחויות."

עוד נמסר כי "ייתכן שמדובר באירוע קצר מועד, וייתכן ששגרת החירום תמשך ימים. החל מרגע זה, כל אירוע חינוכי, כל הסעות תלמידים, או כל יציאה מתוך המרחב, תתאפשר אך ורק בתיאום מול גורמי הביטחון וחדר מצב טיולים."

במשרד החינוך ימשיכו לקיים הערכות מצב ולהעניק מענה מיידי, באמצעות חדרי המצב, לכל בקשה ופניה של מערכת החינוך והצוותים החינוכיים.

שר החינוך פרץ יגיע לחדר המצב בתל אביב מיד לאחר ישיבת הקבינט על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית מהגורמים בשטח.