תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב - החל מהשבוע

מועצת העירייה אישרה את הפעלתם של שבעה קווי תחבורה ציבורית, שיעברו בין השכונות השונות בעיר וגם בחלק מהערים השכנות, וצפויים להתחיל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/11/19 20:29 יג בחשון התשפ

תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב - החל מהשבוע
בקרוב בשבתות. אוטובוס בתל אביב, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. סבי ברנס

מועצת עיריית ת"א אישרה הערב (ב'), עם כ-80% תמיכה מקרב חברי מועצת העיר, תקציב להפעלה תחבורה ציבורית בשבת בעיר תל אביב  ולשיתוף פעולה עם ערים נוספות במטרופולין.

קווי התחבורה הציבורית בסופי השבוע מתוכננים להתחיל לפעול בתוך מספר ימים, ויפעלו בתדירות קבועה וגבוהה. בגל הראשון הקווים יעברו גם בהרצליה, רמת השרון, גבעתיים וקריית אונ ההסעות תפעלנה בכל סוף שבוע - לאורך כל השנה. מערך ההסעות המתוכנן מבוסס על כ-7 מסלולים שיפעלו לאורכה ולרוחבה של העיר, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז העיר ובין השכונות השונות.

במהלך ישיבת מועצת העיר התקיימה מול בית העירייה הפגנת מחאה נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, והשתתפו בה מאות אנשים.

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א-יפו (יו"ר סיעת "חי -חילונים ירוקים"): "מדובר בלא פחות ממהלך היסטורי שישנה מציאות עבור רבים מתושבי העיר והמטרופולין. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא לא גחמה ולא ניסיון לפגוע ברגשותיהם של הציבור הדתי אלא הנגשת שירות בסיסי לרוב הגדול והמכריע של תושבי תל אביב-יפו.
תחבורה ציבורית בשבת צרכיה להיות מידתית, ירוקה ושלא תהווה מטרד לציבור. תחבורה ציבורית בשבתות גם תאפשר לרבים לוותר על הרכב הפרטי בסופי השבוע כך שיהיו פחות עומסי תנועה וזיהום אוויר".

חבר מועצת העיר עו"ד אברהם פורז (סיעת "חי - חילונים ירוקים") ששימש בעבר כחבר כנסת ושר הפנים, אמר היום בנאומו מעל בימת מועצת העיר כי: "אני שמח שלאחר שנים רבות בהן פעלתי בתחום, בין היתר כחבר כנסת ושר במפלגות שנאבקו נגד הכפייה הדתית, אני זוכה לאשר תחבורה ציבורית בשבת בעירי תל אביב. במערכת הבחירות האחרונה הסיעה שלנו "חי – חילונים ירוקים" יצאה בהצהרה ברורה לגבי הזכויות של הציבור החילוני ומאבק בהדתה ובכפייה הדתית. אנחנו לא נסכים לקבל את הכפייה הדתית ונמשיך להיאבק למען זכויות הציבור החילוני".

הפגנת מחאה נגד העירייה

הפגנת מחאה נגד העירייהצילום: ללא

מנגד אמר רועי לחמנוביץ', מנכ"ל קואליציית "שבת שוויון", כי מדובר בהחלטה חד צדדית המשרתת את הרייטניג של העמקת השסע בנושאי דת ומדינה על גבם של עובדות ועובדים. לדבריו, "את סוגיית תחבורה הציבורית בשבת נכון וראוי להסדיר במסגרת דיון רחב ומקיף דמותה של השבת הישראלית תוך דיון בתרבות , פנאי ומסחר. המהלך של עריית תל אביב הוא נורת אזהרה אחרונה לח"כ הדתיים והחרדים לפעול להסדרת השבת אחרת ריסוקה של השבת הישראלית לא יהיה בר תיקון".