בנט ימונה לשר הביטחון

יו"ר הימין החדש ימונה לתפקיד שדרש לפני כשנה. בנוסף הליכוד והימין החדש יקימו סיעה משותפת בכנסת ה-22 ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית. בוגי יעלון: נתניהו מוכר תפקידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/19 17:52 יא בחשון התשפ

בנט ימונה לשר הביטחון
צילום: לע"מ. עודד קרני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו״ר הימין החדש נפתלי בנט נפגשו ביום שישי במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, ונפתלי בנט קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. 

נתניהו הציע לימין החדש שתי אפשרויות, או את התיקים הפנויים: תיק החקלאות, התפוצות והרווחה או רק את תיק הביטחון. יו"ר ימינה לשעבר, ח"כ איילת שקד אמרה כי "בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

בנט ונתניהו

בנט ונתניהו | ישתפו פעולהצילום: שלומי כהן/פלאש 90

בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת  אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. השניים גם סיכמו שמפלגות הליכוד והימין החדש יקימו  באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה 19)  ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה בוגי יעלון הגיב למינוי הצפוי של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון ואמר כי נתניהו מוכר תפקידים לצרכים פוליטיים. "גם את תפקיד שר הביטחון, התפקיד הרגיש והמורכב כל כך, נתניהו מוכר בלי בעיה למתרפס התורן, בתמורה לעוד כמה ימי חסד, במרוץ ההימלטות שלו מספסל הנאשמים. נתניהו דואג רק לנתניהו! הוא המכשול לממשלת אחדות".