ח"כ משה ארבל: ח"כ ערבי יכול לכהן בתפקיד שר

חבר הכנסת מש"ס נשאל אם הוא מפחד משר ערבי בממשלה והציע את ח"כ ג'אברין כמי שיכול לכהן כשר המשפטים

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 07/11/19 16:45 ט בחשון התשפ

ח"כ משה ארבל: ח"כ ערבי יכול לכהן בתפקיד שר
ח"כ משה ארבל, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בראיון לגלי צה"ל נשאל חבר הכנסת משה ארבל ממפלגת ש"ס אם הוא מפחד מהאפשרות שאחד מחברי הכנסת הערבים יכהן כשר בממשלה. ארבל העלה את שמו של ח"כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפתצ ואמר כי  ג'בארין "כמומחה למשפט חוקתי בינלאומי שיכול לכהן כשר משפטים". עו"ד איתמר בן גביר גינה את דבריו של ארבל ואמר: "חשבתי שמדובר בבדיחה בהתחלה. דברים מבישים".

לאחר הראיון של ח"כ ארבל עלה לשידור בגלי צה"ל ח"כ ג'בארין בעצמו ואמר כי הוא ישמח להיות שר משפטים והציב תנאים: "בממשלה שתקיים את עקרונות המשפט הבינלאומי במלואם, ממשלת שלום ושוויון. ולא, זה לא חלום".

ח"כ יוסף ג

ח"כ יוסף ג'באריןצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עו"ד איתמר בן גביר הגיב לדברים ואמר: "חשבתי שזו בדיחה. עכשיו אני מבין שהבדיחה על חשבון מדינת ישראל. דברים מבישים של ח"כ ארבל וחבל. הוא דווקא התחיל טוב".

בתוך כך, ביממה האחרונה עלתה האפשרות כי המפלגות החרדיות יהיו הראשונות שתפרושנה מבלוק ה-55 של הימין - אותו גוש שעומד מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט נצפה כשהוא משוחח עם בנו של הרב עובדיה והסביר במספר ראיונות שהעניק היום לכמה גופי תקשורת כי הברית בין הליכוד לחרדים אינה טבעית. "היו ממשלות שבהן החרדים ישבו עם העבודה, והיו ממשלות כמו זאת שכמה ב-2013 שהשאירה את המפלגות החרדיות בחוץ".