הסרט על עו"ד לאה צימל לא יוקרן בפסטיבל "דוקאביב"

בשל פנייתה של השרת התרבות, הסרט התיעודי על עורכת הדין לא יוקרן בפסטיבל הסרטים במעלות-תרשיחא. רגב: "אין מקום לתת במה ציבורית למהללי מחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 15:14 ט בחשון התשפ

הסרט על עו"ד לאה צימל לא יוקרן בפסטיבל "דוקאביב"
השרה מירי רגב, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בעקבות פנייתה של שרת התרבות מירי רגב, עיריית מעלות-תרשיחא ביטלה את הקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין", שהיה צפוי להיות מוקרן במסגרת פסטיבל "דוקאביב" בעיר. הסרט עוסק בפועלה של הפרקליטה בת ה-73 שייצגה לאורך הקריירה שלה מחבלים פלסטינים וישראלים וכן נאשמים באלימות נגד חיילי צה"ל.

שרת התרבות רגב בירכה על הביטול ההקרנה: "פרקליטת המחבלים לאה צמל, יש דין שמחה שבעקבות דרישתי הוסר סרטה של צמל מפסטיבל דוקאביב. אין מקום לתת במה ציבורית למהללי מחבלים!".

עו"ד לאה צמל (73) היא פרקליטה ישראלית שנויה במחלוקת שמייצגת מחבלים פלסטינים וישראלים וכן נאשמים באלימות נגד חיילי צה"ל. בין הלקוחות שלה ניתן למצוא בין היתר את חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס (בל"ד), שהורשע בעסקת טיעון בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים וכן את משפחת הרוצח הפלסטיני של אורי אנסבכר ז"ל, שנרצחה בחודש פברואר השנה. 

הסרט גרר סערה באביב האחרון, כאשר 100 שכולות ונפגעי פעולות איבה החברים בפורום "בוחרים בחיים" שיגרו מכתב לשרה רגב בדרישה שתבטל את הענקת הפרס בפסטיבל "דוקאביב" לסרט שמציג את עו"ד צמל באור חיובי.