הרכבל בירושלים מתקדם: תקציב הפרוייקט אושר

עיריית ירושלים הודיעה כי תקציב הקמת הרכבל והתחנות, בסך 220 מיליון ש"ח, אושר. הרכבל צפוי לחבר בין מתחם התחנה לשער האשפות והכותל המערבי, ובנייתו צפוי להסתיים בעוד כשנתיים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/11/19 10:01 ח בחשון התשפ

הרכבל בירושלים מתקדם: תקציב הפרוייקט אושר
תחנת הרכבל בירושלים, הדמיה, צילום: הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים)

הרכבל לכותל מתקדם. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע אמש (ג') כי העירייה אישרה את תקציב עבודות הקמת הרכבל, בסך של 220 מיליון ש"ח. על פי הודעת ליאון, "הרכבל עתיד להסיע כ- 3,000 נוסעים בשעה, ממתחם התחנה לעיר העתיקה, לפתור את בעיות התחבורה באזור ולהוות אטרקציה תיירותית נוספת".

לפני כשנה אושרה התכנית לבניית הרכבל במועצה לתכנון ובנייה, ונדחו ההתנגדויות לתכנית. על פי התכנית, הרכבל יכלול ארבע תחנות, ומסלולו יחל בסמוך לתיאטרון החאן, ליד מתחם התחנה, משם ימשיך הרכבל מעל לגיא בן הנום אל הר ציון ומשם אל מתחת לשער האשפות הסמוך לכותל המערבי. התכנית המקורית של הרכבל כללה המשך ותחנה בהר הזיתים, אך החלק שאושר הוא רק עד לשער האשפות, כדי למנוע התנגדויות פוליטיות.

מטרת פרויקט הרכבל היא לייצר נגישות מהירה אל הכותל המערבי והעיר העתיקה, בלי להסתבך בפרוייקט סלילת כביש או רכבת קלה שיימשך שנים רבות. בנוסף, הרכבל אמור להוות אטרקציה תיירותית, ולהיות סגור בשבתות וחגים. הנסיעה ברכבל תהיה באמצעות כרטיס הרב-קו, והוא צפוי להוות חלק ממערך התחבורה הציבורית בירושלים. תאריך מועד הסיום של המיזם מתוכנן לשנת 2021. 

הרכבל צפוי לעבור באזורים רגישים, סמוך לחומות העיר העתיקה ולבתי הכפר סילוואן. משום כך הוא מעורר התנגדויות רבות, גם מגופי שמאל וגם מגופים ירוקים, בשל מה שמכונה 'הבולטות הגבוהה של הרכבל בנוף'. מאידך, הוא זוכה לתמיכה ממשרד התיירות ומארגון מדריכי התיירים, וכן משיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, כיוון שבעיקרו הוא יחלוף בשטחי הגן הלאומי העיר העתיקה, שתחת אחריות הרט"ג.

בהמשך נוצרה התנגדות לבניית הרכבל מעל לבית הקברות הקראי בגיא בן הנום, מאחר ועל פי המסורת הקראית, אסור לבנות שום דבר מעל לבית הקברות, ובנוסף, מדובר בבעיה מבחינת כהנים שיבקשו להשתמש ברכבל. הפיתרון האחרון שהוצע הוא כי בתחנה יוצב שלט המזהיר כהנים המקפידים על איסור מעבר מעל קברים - לא להשתמש ברכבל.

הדמיה של תחנת הרכבל בירושלים

הדמיה של תחנת הרכבל בירושליםצילום: הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן