גנץ: "נתניהו רוצה להוביל למערכת בחירות שלישית"

יו"ר כחול לבן סובר כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד מנסה להוביל למערכת בחירות שלישית. "נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק. נתניהו לא מוכן לוותר על חסינות. אעשה הכל כדי להרכיב ממשלה", אומר גנץ

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 05/11/19 17:28 ז בחשון התשפ

גנץ: "נתניהו רוצה להוביל למערכת בחירות שלישית"
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בזמן שהמערכת הפוליטית עומדת בפני מצב סבוך במיוחד, יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ אומר היום (ג') כי שאיפותיו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו היא להגיע למערכת בחירות שלישית. מוקדם יותר היום אמרו בליכוד כי המטרה העיקרית מבחינתם היא הרכבת ממשלת אחדות.

"נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק. נתניהו לא מוכן לוותר על חסינות", כך צייץ היום ח"כ בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף "נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות. נתניהו רוצה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית . אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. אעשה הכל כדי להרכיב ממשלה".

מוקדם יותר היום אמר ח"כ מיקי זוהר כי ראש הממשלה נערך לבחירות שלישיות ישירה לראשות הממשלה. אך בליכוד הבהירו כי המטרה של המפלגה הייתה ונשארה - הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה.

שר האוצר, משה כחלון התייחס היום אף הוא לפלונטר הפוליטי ואמר כי הוא אינו רואה כיצד ניתן לפתור את המצב, אך הדגיש כי צריך לפתור אותו. "יש פלונטר שאני לא רואה איך יוצאים ממנו", אמר שר האוצר כחלון והוסיף, "אבל אני קורא לצאת ממנו. אם יהיו בחירות נוספות תהיה אותה תוצאה. לא יהיה גוש גדול של 68-70. אז בואו נעשה כאילו עשינו עוד בחירות ונקים ממשלה. בחירות רביעיות כבר לא יעבוד. כל גוש רצה להקים ממשלה, לא הלך. צריכים להבין: אף אחד לא ניצח פה". 

יפנה את הגוש? ראש הממשלה בנימין נתניהו

מוביל לבחירות שלישיות? ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ליו"ר כחול לבן נשארו עוד כשבועיים להרכיב ממשלה. במידה ולא יצליח ח"כ גנץ להרכיב ממשלה, תינתן הזכות במשך 21 ימים לכל חבר כנסת להגיש לנשיא המדינה, ראובן ריבלין 61 חתימות ובכך יוכל להרכיב ממשלה. אם לא תורכב ממשלה בסוף התקופה של 21 הימים, אזי אזרחי ישראל ייגשו שוב לקלפיות בחודש מארס 2020.