תכנית חקלאית חדשה - לבוגרי צבא שומרי תורה ומצוות

ארגון השומר החדש משיק תכנית לעבודה מועדפת בחקלאות לבוגרי צבא דתיים וחרדים. התכנית, יחידה מסוגה, מציעה שילוב של עבודה מועדפת בחקלאות עם לימוד תורה, התפתחות אישית ולימודי חסידות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/19 21:53 ו בחשון התשפ

תכנית חקלאית חדשה - לבוגרי צבא שומרי תורה ומצוות
שילוב תורה עם עבודת חקלאות, צילום: איתי יוסף לחמן

ארגון השומר החדש משיק את תכנית "שיח השדה" במושב שובה בנגב המערבי, במסגרתה תתגבש קבוצה של משוחררי צבא שומרי תורה ומצווה. הקבוצה תעבוד אצל חקלאי עוטף עזה וישלבו לימוד, דגש לחיי קהילה ושייכות, מתן כלים מעשיים לפרנסה בכבוד, חיבור לאורח חיים בר קיימא ושילוב עולמות הקודש והחול.

משתתפי התכנית, כ- 15 בחורים, יעבדו במהלך 7 חודשים בשעות הבוקר והצהריים המוקדמים באזור המושב, בפרדסים ובשדות. לאחר העבודה ושעות המנוחה יקיימו המשתתפים לימוד אחר הצהריים, יחד עם סדנאות ופעילות חברתית בבית המדרש במשק. בנוסף, יתאפשר למשתתפים להשתלם בסדנאות ולימודי הכנה לחיים לצד לימודי תורה ועבודת נפש בדרך החסידות.

בראש התוכנית עומד איתי יוסף לחמן, בן 41, חסיד ברסלב, ממקימי גרעין שובה. הבעלים של חברת ערוגות טיפוח אורגני, יזם חברתי-חינוכי, יועץ תורני ואברך בכולל ללימודי סמיכה בשדרות: "החידוש בתכנית הוא הניסיון ליצור שילובים בין תורה, לפרנסה, לחיים. אני חוזר בתשובה ומחובר לטבע, לאדמה, לתורה ולבית המדרש. המטרה בתכנית היא ליצור מרחב פיזי שבו חיים בחיבור לטבע במשק קטן ואורגני, לצד בית מדרש. נלמד תודה מתוך הטבע וננסה להביא את הלימוד לתוך העבודה החקלאית היומיומית. אנחנו מייחלים לכך שהבחורים שיעברו בתכנית יקבלו לא רק חוויות ופרנסה טובה אלא גם כלים להמשך השילוב הזה בחייהם הבוגרים, כל אחד במינונים שמתאימים לו".

דביר כאלי, מנהל מיזם "צעירים לחקלאות" בשומר החדש: "השומר החדש עוסק בחיבור כלל אזרחי המדינה לאדמה ולחקלאות. אנחנו רואים הזדמנות אדירה להעניק כלים וערך מוסף גם למגזרים נוספים ולהעניק להם הזדמנות להתפרנס מחקלאות ישראלית בהתאמה לאמונתם ולשגרת חייהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן