גנץ על הרב עובדיה: "מנהיג רוחני-חברתי ופורץ דרך"

יו"ר כחול לבן ציין את יום פטירתו של הרב הראשי לישראל לשעבר ומנהיגה הרוחני של ש"ס וכתב: "הרב עובדיה לימד את כולנו שאפשר וצריך לתת ביטוי לכל הזרמים והשבטים בחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/19 14:52 ו בחשון התשפ

גנץ על הרב עובדיה: "מנהיג רוחני-חברתי ופורץ דרך"
יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ציין בדף הפייסבוק שלו את הרב עובדיה יוסף זצ"ל שיום פטירתו מצוין היום בכנסת. גנץ כתב: "החלטותיו מהדהדות עד היום ותרומתן לאחדותה של החברה הישראלית ניכרת גם בימינו אנו".

היום (ב') מציינים בכנסת ישראל שש שנים למותו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב עובדיה יוסף. ח"כ בני גנץ כתב בפוסט בדף הפייסבוק שלו כמה מילים וציין את פסיקותיו הרבות של הרב עובדיה זצ"ל.

"סיפורו של הרב עובדיה, שנולד בבגדד והיה בן לבעל מכולת דל אמצעים וגדל להיות רב והמנהיג הלא פוליטי אולי המשפיע ביותר בתולדות מדינת ישראל, הוא סיפור אנושי מרגש. הוא היה מנהיג רוחני-חברתי ופורץ דרך. בין ספריו הרבים ופסיקותיו ההלכתיות בלטו בין השאר ההלכה שלו בנושאי ההכרה ביהדות אתיופיה, התרת עגונות מלחמת יום הכיפורים והחלטתו להכיר בעיקרון פיקוח נפש כשמדובר בשיקולים מדיניים. החלטות אלו מהדהדות עד היום ותרומתן לאחדותה של החברה הישראלית ניכרת גם בימינו אנו".

גנץ הוסיף וכתב כי גם מאמיניו הגדולים וגם מי שלא נמנו על אוהדיו, יסכימו שהרב עובדיה שהביא לקדמת הבמה את תרומתה וחשיבותה של יהדות המזרח והחזיר את הגאווה לרבים מבניה. "הרב עובדיה לימד את כולנו שאפשר וצריך לתת ביטוי לכל הזרמים והשבטים בחברה הישראלית- זה לצד זה. יהי זכרו ברוך".