ראש מועצת יש"ע הבא יהיה חילוני?

הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 ומסתמן כי שני המועמדים היחידים שנותרו במירוץ הם יגאל להב (קרני שומרון) ודוד אלחיאני (בקעת הירדן)

חדשות כיפה גלעד כהן, יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/19 10:28 ו בחשון התשפ

ראש מועצת יש"ע הבא יהיה חילוני?
דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הבוקר (ב') החלו הבחירות לראשות מועצת יש"ע כשבשעה 10:00 נפתחו הקלפיות. ככל הנראה, גם שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, וגם יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון הסירו את מועמדותם מהמירוץ לראשות המועצה.

השניים שנשארו במירוץ הם יגאל להב, ראש המועצה המקומית קרני שומרון, ודוד אלחיאני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן. זאת אומרת, שראש מועצת יש"ע הבא יהיה חילוני. כזכור, גם היו"ר המכהן של המועצה, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, החליט לא להתמודד לקדנציה שנייה.

הבחירות לראשות המועצה מתקיימים במשרדי המועצה בירושלים, וראשי המועצות המכהנים יוכלו לבוא ולהצביע למועמד המועדף עליהם. הבחירות יתקיימו בהשגחת ועדת קלפי, בין השעות 10:00 בבוקר ל-16:00 אחרי הצהריים, ולאחר מכן ייספרו הקולות ויוכרז הזוכה.

כאמור, על התפקיד התמודדו בהתחלה ארבעה מתמודדים, כולם ראשי מועצות מכהנים, כפי שהוחלט במליאת המועצה לאחר הבחירות הקודמות. ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב. אולם, כעת, כנראה שרק שניים נותרו במירוץ.

לפני כשנתיים, ערב בחירתו של יגאל דילמוני לתפקיד, ניסו גורמים בהתיישבות להביא למינויו של השר לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר המועצה, מועמדות שנתקלה בהתנגדות רבה, משום שאיתם נתפס כמועמד חיצוני. לאחר בחירתו של דילמוני הוחלט במליאת המועצה כי רק ראש מועצה מכהן יוכל לעמוד בראש המועצה, בניגוד לעבר, כאשר עמד בראש המועצה דני דיין.

כידוע, בהתיישבות קיימים מאבקי כוחות בין מי שנחשבים לזרם הוותיק בהנהגה, עמו מזוהה כיום מועצת יש"ע ותנועת 'אמנה', מול הציר של ראשי המועצות החדשים, אותו מוביל יוסי דגן ובאחרונה גם ישראל גנץ. כפי שפרסמנו בעבר, בסביבת הציר של דגן-גנץ קיוו להכניס לראשות המועצה מישהו 'משלהם', כשהשם הבולט שעלה היה שמו של אביחי בוארון, שעמד בראש מטה המאבק של עמונה. אך כעת נראה כי מה שהיה במועצת יש"ע הוא מה שיהיה, ומי שלא ייבחר מבין ארבעת המועמדים, צפוי להמשיך ולהוביל באותו הכיוון.