ארדן מבקש דיון נוסף בהאשמת השוטר

שוטר שירה בצעיר בכפר כנא במסגרת מילוי תפקידו יועמד לדין, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ. כעת, השר ארדן מתריע על ההשלכות המסוכנות שיהיו להחלטה זו אם לא תתוקן בדיון בהרכב מורחב בבג״ץ: "פסק הדין עלול לתוצאה קשה שתכבול את ידי השוטרים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/11/19 10:11 ו בחשון התשפ

ארדן מבקש דיון נוסף בהאשמת השוטר
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, צילום: פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה, שי ניצן בכדי שיבקשו דיון נוסף בפסק הדין של בג"ץ המורה ליועמ"ש להעמיד לדין את השוטר שירה לעבר צעיר בכפר כנא שנהרג כתוצאה מהירי. "פסק הדין עלול לתוצאה קשה שתכבול את ידי השוטרים בפעילותם המבצעית ועלול לפדוע בשלום הציבור".

בעקבות  פסיקת בג"ץ בה נפסק שיש להעמיד לדין שוטר שירה בצעיר בכפר כנא במסגרת מילוי תפקידו, על אף הסכמת כלל גורמי התביעה והיועץ המשפטי לממשלה על כך שיש לסגור את התיק *מחוסר אשמה פנה השר ארדן והתריע על ההשלכות המסוכנות שיהיו להחלטה זו אם לא תתוקן בדיון בהרכב מורחב בבג״ץ.

השר ארדן ציין במכתבו כי לפסק הדין עלולות להיות השפעות שליליות מרחיקות לכת,שיפגעו ביכולת של שוטרי משטרת ישראל למלא את תפקידם ולהגן על ביטחון הציבור. עוד ציין השר ארדן שפסק הדין עלול להביא לתוצאה קשה שתכבול את ידי השוטרים בפעילותם המבצעית וכתוצאה מכך ייפגע שלום הציבור, ולפיכך יש הכרח לקיים דיון נוסף בבג״צ בהחלטה זו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן