סקר: השמאל מעדיף ממשלת מיעוט, הימין מעדיף בחירות חוזרות

מסקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי רוב היהודים (60%) מעדיפים ממשלת אחדות וכמחצית מבחורי ימינה והליכוד תומכים בכניסה של מפלגותיהם לקואליציה של כחול לבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 22:09 ה בחשון התשפ

סקר: השמאל מעדיף ממשלת מיעוט, הימין מעדיף בחירות חוזרות
בחירות שלישיות? נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

מנתוני מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי רוב היהודים (60%) מעדיפים ממשלת אחדות. מה לגבי האפשרויות האחרות? בשמאל ובמרכז ההעדפה השנייה היא ממשלת מיעוט (20% ו- 16% בהתאמה) ובימין ההעדפה השנייה היא בחירות חוזרות (20%). 

על רקע המגעים להרכבת ממשלה, כמחצית מבוחרי הליכוד (49%) וימינה (48%) תומכים בכניסה של מפלגותיהם לממשלתו שלבני גנץ, אולם רק מיעוט קטן בקרב מצביעי המפלגות החרדיות מעוניינים בכך- 32% ממצביעי ש"ס ו-29% ממצביעי יהדות התורה. מה קורה במפלגות השמאל? 92.5% מבוחרי העבודה-גשר, 86% ממצביעי המחנה הדמוקרטי, 75% מבוחרי הרשימה המשותפת ו-67% ממצביעי ישראל ביתנו תומכים בכניסת מפלגותיהם לקואליציה בראשות גנץ.

הנשאלים היו חצויים במענה לשאלה מה יהיה עתידה של כחול לבן, כאשר 40% סבורים שהסיכויים לכך שתישאר מפלגה אחת גדולים, לעומת 40% הסבורים שתתפרק. 

מדד הקול הישראלי נערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 24-29/10, רואיינו 602 איש ואשה בשפה העברית ו-151 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית.