צפו: מטוס ראשי המדינה בטיסת מבחן ראשונה

הבוקר (א') מטוס ראשי המדינה ביצע את טיסת המבחן הראשונה שלו על ידי צוות טייסי הניסוי של התעשייה האווירית.  במסגרת טיסת המבחן, המטוס המריא לטיסה מעל שמי האזור ובמהלך מספר שעות טיסה יבחנו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית את המערכות המרכזיות של המטוס.

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 10:04 ה בחשון התשפ

צפו: מטוס ראשי המדינה בטיסת מבחן ראשונה
מטוס ראשי המדינה, צילום: התעשייה האוירית

התעשייה האווירית החלה בטיסת המבחן הראשונה של מטוס ראשי המדינה. המטוס קיבל מרשות התעופה האזרחית אישור כשירות אווירית לניסוי טיסה וזוהי טיסת מבחן ראשונה מבין סדרת טיסות ובדיקות נוספות שיערכו בהמשך.


ביום חמישי האחרון, המטוס ביצע בדיקת הסעה על פי פרוטוקול ההכנות לטיסת מבחן. בבדיקת הסעה זו נבדקו המערכות ההידראוליות, מערכות הבלמים ומערכות היגוי קרקע. במהלך ההתארגנות לריצת מסלול ראשונה אובחן עשן קל מגלגל שמאל ועל פי הנוהל הגיע לשטח האווירי צוות כיבוי. בהמשך היום המטוס ביצע ריצת מסלול נוספת, בה נבדקו המנועים במלוא הכח, מערכת הבלמים, מערכת היגוי הקרקע ומערכות נוספות – כל המערכות פעלו בצורה תקינה ובהתאם לדרישות המחמירות בעולם התעופה. 
תצורת וטכנולוגית המטוס מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען. מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת להתאימו לצרכים ולתפקוד הרציף הנדרש ממטוס ראשי המדינה. 
המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

התעשייה האווירית היא אחת החברות הבודדות בעולם להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב ולרשיין מטוסים והיא מבצעת הסבות רבות של מטוסים במסגרת פעילותה של חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה. בין לקוחות החברה נמצאות חברות השילוח הגדולות בעולם כגון DHL ואמאזון אשר 80% מצי מטוסיה מוסב על ידי התעשייה האווירית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן