בנט: "משחרר את נתניהו מכל מחוייבות כלפי או כלפי הימין החדש"

לאחרונה נשמע יו"ר הימין החדש גרסה מרוככת יותר בהתבטאותיו כלפי התנהלות ראש הממשלה בסוגיית עזה ועמדתו לגבי המו"מ הקואליציוני. בנט אמר כי הוא משחרר את נתניהו ממחויבות כלפי מפלגתו על מנת להקים ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 08:48 ה בחשון התשפ

בנט: "משחרר את נתניהו מכל מחוייבות כלפי או כלפי הימין החדש"
בנט ונתניהו. משחרר ממחויבות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

 

הבוקר (ראשון) התראיין יו"ר הימין החדש, ח"כ נפתלי בנט לגל"צ והתייחס למטח הרקטות שנורה בליל שבת מעזה. בניגוד להצהרותיו הקודמות סבור בנט כעת כי "אין טעם להביא תגובה יותר חזקה על עזה. זה יוביל ל'סבבון' מיותר". בנט הוסיף כי לדעתו "טיפול השורש הדרוש ברצועה צריך להיות בעבודה רצינית ולא בחטף".

הראיון המלא בגלי צה"ל:

ייתכן שהתייחסותו הפחות- לוחמנית מבעבר היא על רקע הפרסום ב"אולפן שישי" בערוץ 12, לפיו נתניהו שוקל למנותו לתפקיד שר הביטחון ועל רקע ההסלמה ברצועת עזה.

באשר לנסיונות הרכבת הממשלה והמו"מ הקואליציוני אמר בנט כי במידה  ותתקיים מערכת בחירות שלישית במספר, "הימין יתרסק במימדים היסטוריים. נמצא את עצמנו עם ממשלת שמאל מלא-מלא. אני מוכן לפטור את נתניהו מכל התחייבות כלפיי כדי להקים ממשלה".

בנט אמר דברים ברוח דומה בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 : "אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. מעל כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".

בנט משחרר את נתניהו ממחויבות כלפי מפלגתו במשא ומתן לטובת קידום ממשלת ומניעת  בחירות נוספות. "אני מוכן לעשות כל דבר בשביל לעזור לנתניהו ולגנץ להקים אפילו ממשלת חירום לאומית. מדינת ישראל במצב של שיתוק. אני עומד בקשר שוטף עם רה"מ, אני מדבר עם גנץ, והכדור אצל שניהם. כולם צריכים לרדת מהעצים ולהתפשר. אני גם מוכן, אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפי, העיקר שתקום ממשלה. אני משחרר את נתניהו מכל מחוייבות כלפי או כלפי הימין החדש אם אני מהווה מכשול. יש מדינה במצב חירום", כך בנט הבוקר.