גנץ בעצרת רבין: ״ילדי ישראל לא יגדלו יותר עם מנהיגים שחלקם מקדשים את השנאה"

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה בנאומו בעצרת הזיכרון ליצחק רבין והתחייב: "כראש ממשלת ישראל אהזמין את ראש האופוזיציה לעמוד כאן יחד איתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/19 21:09 ד בחשון התשפ

גנץ בעצרת רבין: ״ילדי ישראל לא יגדלו יותר עם מנהיגים שחלקם מקדשים את השנאה"
ח"כ בני גנץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו בעצרת הזיכרון ה-24 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בתל-אביב

"הרשו לי לומר לכם כפי שאמר יצחק ז"ל. שגם אני קצת מתרגש. מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לשנאה. אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו את מבטם מול סוכני השנאה. ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה. אני לא אתן לשנאה לנצח. אתם לא תתנו לשנאה לנצח.
ישראל תנצח את השונאים. ישראל תנצח את השנאה.", פתח יו"ר כחול לבן את נאומו.

עוד הוסיף גנץ: "חברים, לפני 24 שנים, בשיאו המזוויע של מסע הסתה חסר גבולות של גורמים קיצוניים,ירד יצחק רבין במורד המדרגות שמאחוריי, ורוצח מתועב- יגאל עמיר, ירה בגבו 3 כדורי הולופוינט שנועדו למטרה אחת: להרוג את ראש הממשלה. יצחק רבין נרצח בגלל הפלגנות. יצחק רבין נרצח בגלל ההסתה. יצחק רבין נרצח בגלל השנאה".

בצל הניסיונות להקים ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "24 שנים אחרי: יצחק רבין כבר לא איתנו אבל לצערנו ולבושתנו, ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער. הפלגנות הופכת אותנו לזרים אחד לשני. והשנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות. השנים האחרונות הוכיחו לכולנו שההסתה אינה שייכת למחנה פוליטי או למגזר.
והפלגנות אינה בבעלותה הבלעדית של מפלגה כזו או אחרת. השנים האחרונות הציבו לנגד עינינו מראה מכוערת וגסה. החל מאלו הלועגים למבקרים בקברי צדיקים ולאלו המהללים את מבצעי תג מחיר- ועד לאלו הרואים ברוצחי ילדים את גיבוריהם הלאומיים, וכלה באלו המעלים בימים האחרונים שוב קריאות שטנה מזעזעות ממרפסת הכיכר התורנית. חובתם של מנהיגים מהימין, מהמרכז, ומהשמאל, לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור- ומילותיהם מזינות את תוף הכדורים וממתינות לרוצח הבא הממתין לשעתו".

גנץ המשיך: "כראש ממשלת ישראל אשאף ואפעל להפוך את העצרת הזו לעצרת ממלכתית ורשמית. עצרת המשותפת לכלל החברה הישראלית. חובתנו לאזן את הכיכר, כך שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו נוח לבוא ולהתאבל על הרצח הנורא. על מנהיגי המדינה להתייצב באומץ וביושר, לעמוד ולהתחייב שלא לתת יד ליצירת אוירה של הסתה ופלגנות הרסנית ורצחנית. בשנה הבאה אני מתחייב, כראש ממשלת ישראל, להזמין את ראש האופוזיציה ולעמוד כאן יחד- גם אם אנו אולי חלוקים בדעותינו, נעמוד כאן שלובי ידיים ומאוחדים במסר של תקווה פיוס פנימי".

"לפני עשרה ימים קיבלתי לידיי את המנדט להרכיב ממשלה. הממשלה שאותה אני מבקש להקים תייצג את כלל חלקי העם, אלו שבחרו בי ואלו שטרם עשו זאת. ממשלה של אחדות ופיוס. ממשלת אחדות ליברלית -שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וקבוצה. מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא אני פועל בדרך בה פעלתי כל חיי- בשקט ובקור רוח, כדי להגיע למטרה בדרך היעילה והמדויקת ביותר. בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית. אני נחוש להרכיב ממשלה של שלום פנימי בינינו. אני פועל בכל דרך כדי להושיט יד לכל ראשי המפלגות ויש לי מסר חד וברור: ישראל חשובה וגדולה מכל מנהיג."

עוד הוסיף גנץ: "הפוליטיקה שלנו חולה- היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו שמאס בכך. אני פוגש יום יום אנשי ליכוד שעייפו ממסע הפילוג, ואנשי כחול לבן שעייפו מהגזענות, השיסוי והאלימות.  אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות. אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית, אני פוגש גם אזרחים ערבים שהחליטו להיות חלק מהמרקם החברתי הישראלי."