גנץ על בלוק ה-55: "התמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת"

שבוע לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא, יו"ר כחול לבן עדכן על ההתקדמות במו"מ הקואליציוני: "חשוב שתדעו, יש פערים וזה לא הולך להיות פשוט" 

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/10/19 19:29 א בחשון התשפ

גנץ על בלוק ה-55: "התמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת"
ח"כ בני גנץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, עדכן את האזרחים בדף הפייסבוק שלו על ההתקדמות במשא ומתן הקואליציוני ,וטוען כי מאחורי הקלעים התמונה התמונה נראית אחרת לגמרי ממה שמוצג בתקשורת. 

"מיד עם היוודע תוצאות הבחירות מיניתי צוות משא ומתן קואליציוני בראשות ד׳׳ר יורם טורבוביץ", כתב ח"כ גנץ והוסיף: "הצוות קיבל ממני הנחיות ברורות מאוד לגבי המשא ומתן, גבולות גזרה, על מה אני מוכן לדון ולשקול ועל מה לא אוותר לעולם (רמז: קשור אליכם)". 

יו"ר כחול לבן עדכן על הפגישות שלו עם כלל הסיעות המרכיבות את משכן הכנסת: "בשבוע שעבר, מיד אחרי שהסתיים טקס הענקת המנדט בבית הנשיא, התקשרתי ל-14 ראשי מפלגות מתוך כוונה להקשיב ולהתחיל במלאכת הרכבת הממשלה. בתוך מספר ימים, נפגשתי עם ראשי הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה-גשר, והמחנה הדמוקרטי. ובהמשך השבוע אקיים עוד פגישות. הפגישות האישיות שלי מתקיימות במקביל למאמציהם הבלתי פוסקים של צוותי המשא ומתן שנפגשו עם הצוותים המקבילים במפלגות השונות.  כן, חשוב שתדעו, יש פערים וזה לא הולך להיות פשוט". 

עוד הוסיף גנץ: "מטבע הדברים, איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55. אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות. בסוף, יש לכל אחד ואחת מ-120 חברות וחברי הכנסת אחריות אישית גדולה מאוד – עם ישראל נושא עיניו אלינו. אני מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם ומאמין שהשבוע הראשון הוא רק הסיפתח לתהליך שבסופו תקום ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתשרת את כלל אזרחי ישראל".

נזכיר כי במהלך השבוע האחרון התקיימו פגישות בין צוותי המו"מ, אולם לא הושגה עד כה שום התקדמות בהרכבת הממשלה. למרות הדברים של גנץ נראה כי בלוק ה-55 מאוחד מתמיד ואף הבהיר לצוות המו"מ של כחול לבן כי הם מגיעים לשולחן המשא ומתן ביחד ומי שמייצג את כלל הגוש הם השר זאב אליקין והשר יריב לוין.