דתומטר: בלשכת הגיוס דרשו מצעירות דתיות להציץ בנייד שלהן

המראיינת בלשכת הגיוס דרשה מנערות דתיות להסתכל בטלפון האישי שלהן כדי שתוכל לבחון אם הן מספיק דתיות לקבל פטור דת. מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 14:36 א בחשון התשפ

דתומטר: בלשכת הגיוס דרשו מצעירות דתיות להציץ בנייד שלהן
חיילות דתיות. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, קובי גדעון

צעירות דתיות שזומנו ללשכת הגיוס בבאר שבע חויבו על ידי המראיינת לפתוח את הטלפון הנייד שלהן כדי שתעיין בהודעות, תמונות ורשתות חברתיות - וכך תוכל לקבוע אם הן מספיק דתיות לקבל פטור דת, כך לטענתן- כך נחשף בגל"צ. בדובר צה"ל מסרו בתגובה כי הנושא נמצא עדיין בבדיקה. 

 צעירות דתיות יכולות לקבל פטור משירות צבאי על סמך הצהרה כי הן דתיות ברבנות הראשית, אולם נראה כי זה לא הספיק למראיינת והיא ביקשה לבחון בעצמה את רמת הדתיות של הצעירות. הצעירות לא הסכימו לדרישתה של המראיינת, אולם חלקן עדיין מחכות לפטור מצה"ל כמה ימין לפני הגיוס. 

אחת הצעירות סיפרה בראיון לגלי צה"ל כי המראיינת בדקה את התמונות שלה ברשתות החברתיות ועד כמה הן צנועות ומתאימות לבחורה דתייה.

בארגון חותם גינו את ההחלטה של לשכת הגיוס: " בלשכת הגיוס של באר שבע ישנה פרוצדורה תמוהה שאינה חוקית. הם פונים לבנות בדרישה לאפשר למראיינת גישה לטלפון הפרטי של המרואיינת  כדי שיוכלו לקבל החלטה האם הבת "מספיק דתית" לפטור. הסיפור של לירון, הוא סיפור הצלחה. אך ישנם לא מעט בנות שלא יודעות שהבקשה הזו איננה לגיטימית או שהן מפחדות שלא יקבלו את הפטור ולכן לא מסרבות לבקשה. הבקשה הזו הזויה ומהווה חדירה לפרטיות באופן הנבזי ביותר".