לא דופק חשבון: יאיר נתניהו מקלל ומגדף בחקירתו

חקירתו של יאיר נתניהו שנחשד במעורבות בפרשת "בזק-וואלה", נחשפה הערב. נתניהו הבן, שלא חסך במילים בוטות וקללות, ביקר את התנהלות המשטרה וטען להתנכלות מצידה. נתניהו גם האשים את גדעון סער בעבירות מין ואת עד המדינה ניר חפץ שהרג חייל בעת שירותו הצבאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 21:53 ל בתשרי התשפ

לא דופק חשבון: יאיר נתניהו מקלל ומגדף בחקירתו
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

הערב נחשפו בחדשות 12 תמלילי חקירתו שליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיק 4000. בחקירתו, נתניהו הבן לא חוסך את ביקורתו מהתנהלות המשטרה, תוך כדי שהוא מטיח האשמות בח"כ גדעון בדבר עבירות מין, וביועץ התקשורת לשעבר  של משפחתו, ניר חפץ, שלפי נתניהו, הרג חייל וניסה להפטר מגופתו, בזמן שירותו הצבאי. לאורך החקירה השתמש נתניהו במילים בוטות וקללות.

כשהחוקר הודיע לנתניהו כי הוא נחקר בחשד שביקש וקיבל טובות הנאה שלא כדין משאול ואיריס אלוביץ' במסגרת קשריהם עם אביו, אמר יאיר נתניהו: "זה בושה וחרפה ואין פה שום חיפוש של צדק. אם היה חיפוש של צדק, לא הייתם חוקרים, לא אותי באזהרה, אלא את ציפי לבני שקיבלה חוות דעת מנוני מוזס לקדם את חוק ישראל היום שהיה מכניס מיליונים לנוני מוזס ובתמורה קיבלה לא 2.5 כתבות בוואלה, אלא קיבלה כל יום עשרות כתבות בידיעות אחרונות ו-YNET, מלקקות את התחת. 
ואת גדעון סער שאנס וסידר לנאנסת תפקיד כדי שתשתוק, ואתם יודעים את הסיפור עם גדעון סער, אתם לא חוקרים כי זה לא מעניין"

יאיר נתניהו התייחס לחקירתו כמקרה "הזוי, ציד מכשפות, שפיכות דמים"

את המשטרה כינה "שטאזי","גסטפו", "מדינת משטרה" ו- "מאפיה".נתניהו אף הבהיר לחוקר: "סליחה, אתם לא מתנהגים כמו מאפיה כי אפילו במאפיה לא מערבים נשים וילדים, בושה וחרפה". 

כשהחוקר ביקש את התייחסותו על ניר חפץ, ששימש כיועץ התקשורת של המשפחה בזמן שהפרשות, לכאורה אירעו, וכיום משמש עד מדינה נגד אביו- ענה יאיר: "שמעתי שהוא הרג חייל וגרר את הגופה שלו על פסי הרכבת כדי להשחית אותה כדי שלא ידעו שהוא הרג אותו, זה המודל הגדול שאתם נשענים עליו, פאר היצירה"

על יחסיו עם עד המדינה שלמה פילבר, ששימש כמנכ"ל משרד התקשורת, הכחיש נתניהו כי קיים איתו שיחות על ענייני הרגולציה בבזק. "הדבר היחיד שדיברתי אתו כמנכ"ל משרד התקשורת זה שצריך להוציא את אל ג'זירה, לסגור את אל ג'זירה, מבחינה אידיאולוגית. זה (ענייני הרגולציה) כמו סינית בשבילי, אין לי מושג מה זה הדברים האלה, זה לא מעניין אותי."

נתניהו הכחיש כי עמד בקשר רציף עם אלוביץ'  וכי לא שוחח עם אילן ישועה שהיה העורך הראשי של "וואלה" בזמן לו מיוחסים האירועים בתיק 4000 , ובכלל שאינו עומד בקשר עם עיתונאים אותם כינה נתניהו "חבורת הזבל"

בשלב מסוים הטיח יאיר נתניהו בחוקר: "אמרת 10 פעמים ממצאי החקירה על דברים שהם שקר, שלא נבראו, אז המילה הזאת "ממצאי החקירה" בשבילי, שווה לתחת. רק בגלל שאני הילד שלו (ראש הממשלה בנימין נתניהו) אתם חוקרים אותי, בגלל שמשטרת ישראל – שטאזי, הזרוע הקבלנית של השמאל לביצוע הפיכה שלטונית. אני נחקר כדי להטריף את ההורים שלי, אתם יודעים שאצל כל הורה זה הכי רגיש אצלו".