ללא הפסקה: תחבורה ציבורית בשבת גם בתל אביב

ועדת התקציבים העירונית של תל אביב אישרה תקציב ייעודי להפעלת תחבורה ציבורית בעיר. לראשונה יופעלו קוי תחבורה ביום המנוחה במימון העירייה. סגן ראש העיר: "לא פחות מהחלטה סנסציונית עבור הציבור החילוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 20:22 ל בתשרי התשפ

ללא הפסקה: תחבורה ציבורית בשבת גם בתל אביב
בית עיריית תל אביב, צילום: רוד יויסנשטיין, הצלמניה

הערב (ג') אישרה ועדת הכספים העירונית תקציב המיועד להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בעיר תל אביב-יפו במימון העירייה. בשלב ראשון יופעל מערך ההסעות בשבתות בתחומי העיר בלבד אך המטרה היא לתכנן את המערך באופן שיאפשר לרשויות נוספות להצטרף לפרויקט (בהיקף ובמסלול שיוגדר בשיתוף עמן). לאחר קבלת ההתחייבויות התקציביות להשתתפות מצידן, יורחב המערך בהתאם.

מוקדם יותר היום העבירה עירית רמת גן החלטה המאפשרת לה לשוב ולהפעיל את מערך התחבורה הציבורית בתחומיה בשבת

ההסעות תפעלנה בכל סוף שבוע - לאורך כל השנה. מערך ההסעות המתוכנן מבוסס על כ-7 מסלולים שיפעלו לאורכה ולרוחבה של העיר, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז העיר ובין השכונות השונות.
העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) נאמדת בכ-12.5 מש"ח. עלות זו כוללת את חלקן של הרשויות הסמוכות שהביעו את נכונותן להצטרף לפרויקט וכן עלויות נלוות. חלקה של עיריית תל אביב יפו בעלות השנתית הכוללת של הפרויקט מסתכם בכתשעה מיליון ש"ח

.
עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א (יו"ר סיעת "חי -חילונים ירוקים"): "זו לא פחות מהחלטה סנסציונית עבור הציבור החילוני במדינת ישראל אשר תשנה מציאות לאזרחים רבים ותינתן להם סוף סוף האפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית בשבתות. לכל איש ואישה יש את הזכות לבחור ולהחליט כיצד היא או הוא רוצים לבלות את השבת שלהם, התפקיד של הרשות המקומית הוא לשמור על החופש שלהם. תל אביב-יפו היא בירת החופש של ישראל ותחבורה ציבורית בשבת מחזקת אותה ככזאת.

אני מברך את ראש העיר חולדאי על האומץ הציבורי והנחישות להביא לשינוי המציאות ולאפשר לתושבי העיר והמטרופולין את האפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית בסוף השבוע שגם תביא להקטנת השימוש ברכבים פרטיים."

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) צייץ בטוויטר כי הוא מברך את עיריית תל אביב שאישרה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

מנגד ח"כ אייכלר (אגודת ישראל) הגיב על המהלך: "עכשיו ממש מתפרסמת ידיעה על תחבורה ציבורית בתח אביב בשבת. הם ינסו בכל כוחם לקעקע את יסודות הדת אבל הם לא יצליחו. נמשיך להשקיע בתעמולה והסברה לפחות את אותם כספים שהם משיקעים בתקשורת נגד החרדים. אנחנו צריכים להסביר לכולם שהחרדים הם נכס גם עבור מי שאיננו דתי".