התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן - חוזרת

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הודיע כי יחזיר לפעולה את ה'סבבוס', קווי האוטובוס שפעלו בעיר בשבת ופעולתם הופסקה: "הדבר היחידי שפוגע בשבת ומביא לביזויה שלא באשמתה הוא כפייתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/19 18:25 כה בתשרי התשפ

התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן - חוזרת
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן, צילום: פלאש 90

קווי השבת חוזרים. לאחר שהושבת לפני כחודש וחצי שירות ה'סבבוס' ברמת גן, קווי האוטובוסים שהפעילה העירייה בצירים המרכזיים בעיר בשבתות, הודיע היום (ה') ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, כי החל מסוף חודש דצמבר יחזרו הקווים לפעולה.

שאמה-הכהן כתב, בפוסט בו שיתף כתבה על דרישות המפלגות החרדיות לאסור על תחבורה ציבורית בשבת, כי "זכותם של החרדים להציב תנאים אבל מנגד חובתנו להאבק ולנצח את המאבק העקרוני, החשוב והצודק הזה". לדבריו, "הסבבוס הוכיח שאין חברתי וצודק ממנו תוך שהוא שומר ברגישות על כבוד השבת ורגשות הדתיים בנוסעו רק בצירים ראשיים ולא עוצר בסמוך לבתי כנסת תוך עיוות המסלול לטובת כך".

עוד כתב ראש עיריית רמת גן: "כבוד השבת אינו תלוי בשום אדם ולא בשום נסיעה של צעירים, משפחות וגם מבוגרים מאוד לבלות כרצונם את הסופ"ש. הדבר היחידי שפוגע בשבת ומביא לביזויה שלא באשמתה הוא כפייתה. כפייה של השבת על המרחב הציבורי שלא מתוך הסכמה, פשרה והכלה הדדית פוגעת בשבת ובדת שלא באשמתן ושלא לטובתן. את השבת, שמייצגת מעבר לדת רעיון נפלא, ומתנה שהיהדות נתנה לאנושות מקבלים כל אחד בדרכו, בהבנה באהבה ולא בכח". הוסיף.

'אוטובוס השבת' של מפלגת מרצ בירושלים. ארכיוןצילום: אורן נחשון, פלאש 90

"אצלנו בבית לא מוותרים על קידוש בכל שישי ואני לא מדליק אש בשבת מתוך כבוד למסורת ישראל" סיפר שאמה הכהן, "אבל לא מוכן שיכפו על הבן שלי לנהוג מאוחר בלילה בחזרה מבילוי… חלק ממנוחת השבת של הורה היא שילדיו בטוחים".

לדברי ראש העירייה, ששמו עלה לכותרות בכמה התנגשויות בנושאי דת ומדינה בשנה האחרונה, כי "מי שהיה על הסבבוס וראה את האושר, החיוכים והברק בעיניים, ומי ששמע את הדברים המרגשים מאנשים מעוטי יכולת חסרי רכב, נכים ועוד יודע, שמרגע שאוטובוס הסבבוס יצא לדרך השתנו כללי המשחק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן