אחרי 10 שנים: קברי המלכים ייפתחו

הקונסוליה הצרפתית הודיעה כי תפתח באופן מוגבל את האתר ההיסטורי בירושלים, בו נטמנה, על פי המחקר, הלני המלכה, לאחר עשור בו היה סגור בשל סכסוך בין ממשלת צרפת לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/19 16:38 כה בתשרי התשפ

אחרי 10 שנים: קברי המלכים ייפתחו
הכניסה לאתר קברי המלכים ודגל צרפת ברקע, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קברי המלכים ייפתחו מחדש. הקונסול הצרפתי החדש בירושלים, רנה טרוקז, כי יתאפשר למבקרים להיכנס למתחם 'קברי המלכים', הסמוך לשער שכם בעיר העתיקה בירושלים. האתר, השייך לממשלת צרפת, היה סגור בעשור האחרון בשל סכסוך עתיק יומין, ששורשיו עוד במאה ה-19, על הבעלות במקום.

בפועל, האתר רשום בטאבו של שם ממשלת צרפת, ולכן הוא בתחום אחריות הקונסוליה הצרפתית כבר קרוב למאה וחמישים שנה. בעשר השנים האחרונות טענו בקונסוליה כי האתר נמצא בשיפוצים, וסגרו אותו לכניסת מבקרים, אך בשנה האחרונה נוהל מו"מ בין ממשלות ישראל וצרפת על פתיחתו, והשבוע, כאמור, הודיע הקונסול כי הוא ייפתח באופן מוגבל.

הכניסה לקברי המלכים תתאפשר פעמיים בשבוע, בימים שלישי וחמישי, לאחר רישום מוקדם באתר הקונסוליה באינטרנט. חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, המקורב לראש הממשלה נתניהו, היה מעורב במשא ומתן לפתיחת האתר, ואמר ל'ישראל היום' כי "נותר לנו לקוות כי לאחר הכישלון של חודש יוני האחרון, הפעם זה יצליח".