ח"כ זנדברג לרמטכ"ל: "התנער מחוברת הצניעות שהופצה לחיילים"

בעקבות חוברת הצניעות אותה חיברו רבנים עבור חיילים דתיים, בה נכתב בין היתר להימנע מפיקוד על נשים ולהימנע משירת נשים, קראה חברת הכנסת מהמחנה דמוקרטי לרמטכ"ל כוכבי להתנער ממנה. זנדברג: "אין מקום בצה"ל להפרדה מגדרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/19 15:22 כד בתשרי התשפ

ח"כ זנדברג לרמטכ"ל: "התנער מחוברת הצניעות שהופצה לחיילים"
ח"כ תמר זנדברג, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

במכתב ששיגרה היום לרמטכ״ל, אביב כוכבי, קוראת ח"כ תמר זנדברג ('המחנה הדמוקרטי') למטה הכללי להתנער מהחוברת שהפיצו רבנים לחיילים, לפיה יש להימנע משירות עם נשים "תוך הבהרה כי אין מקום בצה"ל להדרת נשים והפרדה מגדרית״.

במכתבה כתבה זנדברג: ״מאיסור לפקד על נשים או לשרת לצידן, לשמור עם נשים ואף לנסוע עמן ברכב, ועד איסור לנווט יחד עם אישה או לסחוב ולחבוש במסגרת תרגיל, ההנחיות פוגעות בנשים הלוקחות חלק פעיל במערך הלוחם. אותם איסורים חורגים מעבר למערך הלוחם, ומתייחסים גם להיעדרות מטקסים עם שירת נשים והתעלמות מנשים שהוסמכו לפקד או לאמן, תופעה שפוגעת בשוויון נשים בצה״ל, ויש לגנות ולהילחם בה״.

עוד הוסיפה זנדברג: ״לאור הדברים אני קוראת למטה הכללי להתנער מההנחיות ומהחוברת בכלל, תוך הבהרה שאין מקום בצה״ל להדרת נשים והפרדה מגדרית, ולקרוא לנשים לקחת חלק שווה בכל תפקיד שיפתח בפניהן״.

הבוקר פורסם בישראל היום  כי קבוצת רבנים צבאיים במיל' ניסחו לאחרונה חוברת מפורטת, שזכתה להסכמה ולברכתם של רבנים בכירים בעולם הדתי, ובה מפורטים ענייני צניעות שונים בהם חייל דתי יכול להיתקל במהלך שירותו, כמו לוחמה מעורבת, שירות משותף עם נשים, שירות תחת פיקוד נשים, דיני ייחוד, שמיעת קול אישה ועוד. 

לדוגמה, קובעים הרבנים חד משמעית כי "אסור להשתלב ביחידה לוחמה מעורבת. יש לדרוש לשרת במסגרת נפרדת וכשרה". או בעניין הדרכה המועברת על ידי אישה: "כאשר לא ניתנת לחייל האפשרות שלא להשתתף באימון המועבר על ידי מדריכה – ימנע מלהסתכל על המדרכה,  וידרוש שאת ההדגמות של התרגילים יעשו בנים".