"חוברת הצניעות - עדות נוספת להקצנה בציונות הדתית"

אביגדור ליברמן מגיב לחוברת בנושאי צניעות בצה"ל שנכתבה בידי רבנים צבאיים במיל': "לאסור על הפצת החוברת בקרב חיילי צה"ל". נאמני תורה ועבודה: "ישנם גורמים שמטרתם להביא לפירוד והקצנה דתית נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/19 09:56 כד בתשרי התשפ

"חוברת הצניעות - עדות נוספת להקצנה בציונות הדתית"
רבנים צבאיים. אילוסטרציה, צילום: מרכז י.נ.ר

אחרי פרסום החוברת - מגיעות התגובות. הבוקר (ד') פורסם ב'ישראל היום' כי רבנים צבאיים במיל' כתבו חוברת המיועדת לחיילים דתיים, העוסקת בפירוט בהלכות צניעות בצה"ל. בחוברת מפורטים ענייני צניעות שונים בהם חייל דתי יכול להיתקל במהלך שירותו, כמו לוחמה מעורבת, שירות משותף עם נשים, שירות תחת פיקוד נשים, דיני ייחוד, שמיעת קול אישה ועוד. 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לפרסום וכתב כי "הפרסום הבוקר על ניסוח חוברת הלכות צניעות לחיילים דתיים על ידי רבנים צבאיים במיל׳ ובתמיכת רבנים בכירים, הינה עדות נוספת להקצנה ההולכת וגוברת בקרב הציונות הדתית הנגררת על ידי האגף החרד״לי. הניסיון הזה להפוך את צה"ל לצבא השם עם דפוסי התנהלות כמו בכולל חרדי הוא חלק מאותה תפיסת עולם משיחית שחודרת לחברה הישראלית ומנסה לפגוע במרקם החיים ובסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה. חייבים לאסור על הפצת החוברת בקרב חיילי צה"ל ולמנוע מהרבנים החתומים עליה מלשרת במילואים או להרצות בפני חיילים".

גם בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו לפרסום החוברת ומסרו: "צר לנו לראות שוב, כי ישנם גורמים שמטרתם להביא לפירוד והקצנה דתית נוספת, בתוך הצבא ומחוצה לו וכי כעת ישנו תו תקן של ׳כשרות׳ גם על יחידות בצבא ההגנה לישראל. 
גאוותו של הציבור הציוני דתי הייתה לאורך כל השנים, על השתלבותו המלאה בצה״ל ותרומה למדינה ללא תנאים. הדבר נעשה גם הודות לפקודות מסודרות, מנגנונים צה"ליים קיימים והידברות ברוכה הקיימת על מנת למצוא פתרונות לאתגרים הקיימים.
החוברת החדשה מציבה סטנדרטים מתבדלים וקיצוניים, אשר לצערנו הופכים לנפוצים בכל תחומי החיים של הציבור הדתי - מהחינוך בבתי הספר, עבור בתנועות הנוער, וכעת גם בשירות הצבאי. הדחיפה להתרחק מכל סביבה שיש בה נשים, גם כשאין בכך צורך הלכתי, היא כשלעצמה אינה צנועה".

הרב עמיחי אליהו, יו"ר "צו 1" סיפר ל'ישראל היום' כי "אנו מקבלים מחיילים פניות רבות בבעיות שירות משותף, ביחס לא מידתי לפניות בנושאים כמו שבת וכשרות. בסופו של דבר, החייל מתמודד עם מקלחות ומגורים לא מתוכננים, לינה מעורבת וסיור ממושך עם נהגת. איך שלא נהפוך את זה, זה פשוט לא אורח החיים הדתי".

עוד סיפר: "לעומת זאת, מחיילים חרדים אנו מקבלים הרבה פחות פניות, כי שם הצבא החליט לא לכפות שירות משותף, כדי לעמוד במכסות הכיוס שהגדירה הממשלה. עם הורדת פקודת השירות המשותף לשטח, נוצר ואקום שבו אין מענה הלכתי ברור לחיילים. רבנים בכירים החליטו שאי אפשר כבר לעמוד מנגד ואני מברך את הרבנים על היוזמה".

החוברת המלאה:


להורדת הקובץ