סגור

פרוייקט הענק של רכבת ישראל יוצא לדרך

פרוייקט המסילה המזרחית, המיועד להוות מסילה ראשית מקבילה למסילה בין תל אביב לחיפה, יוצא למכרזים ראשונים. המסילה אמורה לקום במקביל לתוואי כביש 6, בין חדרה ללוד, והעבודות צפויות להסתיים בשנת 2026

יהונתן קליין, חדשות כיפה
כד בתשרי התשפ
,
23 באוקטובר, 2019 9:14
רכבת ישראל. מגה פרוייקט

רכבת ישראל. מגה פרוייקטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

רכבת ישראל ומשרד התחבורה החלו להיערך לקראת ביצוע מגה הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", זאת במסגרת תוכנית הפיתוח לשנת 2040, בה צפויה רכבת ישראל לבצע כ-300 מיליון נסיעות בשנה.

הפרויקט, אשר חלקו הדרומי מבוצע על ידי רכבת ישראל וחלקו הצפוני מבוצע על ידי נתיבי ישראל, כולל 64 קילומטרים של מסילה כפולה שתונח בסמוך לתוואי כביש 6, מחדרה ללוד. לאורך התוואי מתוכננות תשע תחנות נוסעים חדשות לרבות תחנת לוד צפון המתוכננת להיבנות לקראת 2040 ו-47 גשרים. הפרויקט כולו מתוקצב בכ-8.45 מיליארד שקלים.

הפרויקט יגדיל בכ-30 אחוזים את היצע הנסיעות ברשת המסילות הארצית, יעניק גמישות תפעולית לרכבת, אשר כיום נשענת רק על שתי מסילות החוף העמוסות, ויגדיל משמעותית את פוטנציאל שינוע המטענים באמצעות הרכבת. בזכות זאת ייווצרו מנועי צמיחה עסקיים חדשים, יורדו מאות משאיות מהכבישים מידי יום, תשופר הבטיחות בדרכים לצד הקטנה משמעותית של זיהום האוויר והגודש בכבישים.

התחנה המתוכננת לקום באלעד

התחנה המתוכננת לקום באלעדצילום: הדמיות איזנברג שרמן אדריכלות ובוני ערים

עם הפעלתו של הפרויקט הצפויה לסוף שנת 2026, תגדל קיבולת הרכבות ברשת הארצית בכ-100 רכבות נוסעים ועשרות רכבות מטען נוספות, מידי יום. רכבת ישראל צפויה להפעיל במסילה המזרחית שש רכבות נוסעים בשעה, בשעות השיא.

לאחרונה פרסמה רכבת ישראל שלושה מכרזי תשתית לעבודות הכנה בקטע C בפרויקט, בין ראש העין בסמוך לכביש 531, ועד לתחנת תעופה המתוכננת במסגרת הפרויקט ממזרח לנתב"ג. קטע C כולל תכנון להנחת מסילה כפולה באורך של כ-17 ק"מ, הקמת שמונה גשרי רכבת, שדרוג תחנת ראש העין צפון הקיימת ותכנון תחנה חדשה באלעד. המכרזים פורסמו למטרת קידום זמינות והכנה וכוללים עבודות להקמת מבנה מסילה תחתון, העתקת תשתיות מים קיימות ודרכים חקלאיות, הכנה למערכות חישמול, תשתיות תקשורת רכבתית, הקמת קירות תומכים וקירות אקוסטיים. העבודות במכרזים שפורסמו כעת צפויות להסתיים בתוך כ-20 חודשים מיום התחלת העבודה עליהם.

תחנה נוספת המתוכננת בפרוייקט -

תחנה נוספת המתוכננת בפרוייקט - 'תעופה'צילום: אלי ארמון מתכננים ובוני ערים

לצד זאת, פורסם בימים האחרונים מכרז לעבודות הכנה בקטע D בפרויקט, הכולל שדרוג והכפלה של מסילה באורך 7.5 ק"מ, תכנון תחנת תעופה ממזרח לנתב"ג, הכנה להקמת תחנת לוד צפון המתוכננת להיבנות לקראת שנת 2040, והקמת גשר רכבתי מעל נחלי איילון ונטוף.

שני המקטעים הדרומיים בפרויקט המבוצעים על ידי רכבת ישראל. עלותם כ-2.95 מיליארד שקלים והם כוללים עבודה בתוואי הנדסי צפוף ומאתגר, הכולל מסילות פעילות וריכוז משמעותי של תשתיות מים ובהם המוביל הארצי וקווים של חברת "מקורות", תשתיות חשמל ובהם קווי מתח גבוה, תשתיות, תקשורת וגז, לצד איזורי מגורים צפופים.

23.10.2019

1. 2026 (יוסי)

הפרויקט יסתיים ב2026 או ב2526?

דווח על תגובה לא ראויה
23.10.2019

2. ורק תחנה אחת ל- 11 יישובים בפרוזדור ירושלים אין (אשק)

העיר היחידה בעולם, מבשרת ציון (עיר במונחים של מספר תושבים), שרכבת עוברת דרכה ושאין בה תחנה, ובנוסף אליה היישובים, הר אדר, מעלה החמישה, קרית ענבים, טלז סטון, אבו גוש, בית נקופה, עין נקובא, שורש, בית מאיר, נווה אילן.

דווח על תגובה לא ראויה
23.10.2019

3. פרויקט שמיועד רק לרכבות משא (משה)

כל שאר הפרויקט מיותר , מגלומאני, ביזבוז כספי ציבור.
רק שתבינו שהתחזיות לנוסעים בקו הן אפסיות, הקו הוא הזיה פוליטית.
יש צידוק לרכבות משא בלבד!
תמיד רושמים שהקו יהיה לנתב''ג אבל התחנה שם מרוחקת מספר קילומטרים מהשדה בפועל.
בקיצור הזיה!!!

דווח על תגובה לא ראויה
24.10.2019

4. חיבורים דחופים (רותי)

צריך לחבר קודם או במקביל באופן דחוף בין ראש העין לתחנת בית יהושע ובין בית יהושע לרעננה.
אלפי עובדים יחסכו לעצמם שעות בפקקים שלא לדבר על הרבה פחות עומס בכבישים ופחות זיהום אוויר. את זה צריך לעשות דחוף.
כמו כן , להחליף את כל הקטרים לחשמליים. אלמנטרי

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

x
אחמד טיבי מתעמת עם נתניהו צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

צפו: נתניהו התעמת עם ח"כים הערבים: "אתם תומכים בפשעי מלחמה"

קרא עוד