צעיר הותקף ונפצע בליל תשעה באב: המלצת המשטרה-לברוח מהמקום

שוטרים סירבו לעזור לאזרח שנפצע ביידוי אבנים על ידי פורעים ערבים בעיר העתיקה בירושלים. ארגון חוננו ביקש ממפקד מרחב דוד לפתוח בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/19 14:28 כג בתשרי התשפ

צעיר הותקף ונפצע בליל תשעה באב: המלצת המשטרה-לברוח מהמקום
שוטרים בפעולה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בליל תשעה באב הותקף ל' ללא סיבה בעת שצעד ברחוב א-סראיה בעיר העתיקה בירושלים. התוקפים היכו וקיללו אותו, ובעת של' טופל על ידי חובש מד"א שהזעיק למקום המשיכו התוקפים והשליכו לעברם אבנים ובקבוקי זכוכית. פניית החובש לשוטרים שהיו בסמוך נענתה בתגובה כי אין ביכולתם לעזור, ועל ל' הפצוע להתפנות בכוחות עצמו מהמקום. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את ל' שלח מכתב למפקד מרחב דוד, בבקשה לדעת מה עלה בגורל החקירה.

במכתבו תיאר עו"ד בלייכר את שאירע במהלך התקיפה "בליל תשעה באב הותקף ונפצע מרשי ברחוב א-סראיה בעיר העתיקה, לאחר שרחובות אחרים נסגרו בידי המשטרה. באותה עת היו במקום חבורת בני מיעוטים אשר הציפו את הרחוב במים, והחלו להשפריץ ולהתנכל לעוברי אורח יהודים".

לדבריו "מרשי עבר במקום כאשר לפתע אחד החשודים העיף לעברו מגב. מרשי אחז במגב ואז ברגע אחד קפץ עליו אחד התוקפים והפילו לרצפה, בו בזמן שתוקפים אחרים מכים את מרשי תוך שהם מקללים את מרשי ואת ה'יהוד' קללות נמרצות".

עו"ד בלייכר תיאר כי ל' הצליח בקושי רב להתרחק לרחוב אחר, והתקשר למשטרה ולמד"א. ל' נזקק לטיפול רפואי היות ובשל התקיפה פרק את כתפו וקרע את רצועת הכתף. "תוך כדי הטיפול החלו לזרוק לעבר מרשי והחובש אבנים ובקבוקי זכוכית, אשר סיכנו את חייהם. החובש פנה לכוח משטרתי שהגיע למקום בבקשה לפעול כנגד זריקת האבנים, ונענה על ידי הקצין שאין בידם מה לעשות לבד מלברוח מהמקום".

נוסף לכך, הבהיר קצין המשטרה לחובש כי אין אפשרות להביא למקום רכב פינוי, ועל ל' הפצוע להתפנות בכוחות עצמו מהמקום. ל' נאלץ לדדות על רגליו מרחק רב, תוך שהוא סובל מכאבים עזים בידו וכולו ספוג מים. ל' פונה לטיפול בבי"ח הדסה עין כרם, ולאחר חודש נאלץ לעבור ניתוח לחיבור הרצועות בכתפו. מאז האירוע סובל ל' מכאבים וטרם שב לעבודתו. 

בסוף מכתבו ציין עו"ד בלייכר כי בעת שהגיש ל' תלונה במשטרה נאמר לו כי האירוע צולם. עו"ד בלייכר ביקש ממפקד המחוז לקבל מידע על התקדמות החקירה "מדובר באירוע חמור של תקיפה וחבלה חמורה ביותר. אבקש לקבל מידע בהקדם על מצב החקירה, מעצר חשודים והגשת כתבי אישום".