ספר תורה הוכנס לעילוי נשמת רינה שנרב

ששה ספרי תורה הוכנסו לבית הכנסת ישורון בלוד לעילוי נשמת תושבי העיר שהלכו לעולמם. שניים מהספרים שוחזרו ונכתבו מחדש למען הנצחתם של תושבי העיר רינה שנרב ודני גונן ז"ל שנרצחו במעיין סמוך ליישוב דולב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/19 12:15 יט בתשרי התשפ

ספר תורה הוכנס לעילוי נשמת רינה שנרב
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

במעמד שר החוץ ישראל כץ, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, רבנים ואנשי ציבור, הוכנסו אתמול (ה')  ששה ספרי תורה לבית הכנסת ישורון בלוד לעילוי נשמת תושבי העיר שהלכו לעולמם. שניים מהספרים שוחזרו ונכתבו מחדש למען הנצחתם של תושבי העיר רינה שנרב ודני גונן ז"ל שנרצחו במעיין סמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין. במעמד המכובד והמרגש נכחו בני המשפחות.

מדובר בספרי תורה ישנים שחודשו ומעתה יוחזרו לשימוש בזכות תרומתו של איש העסקים ויזם הנדל"ן ליאור ברדוגו מנכ"ל ובעלים של ברדוגו גרופ, תושב העיר בעצמו. ספר נוסף, חדש, שנכתב גם הוא ונחתם אמש ישמש לתפילה בבית הכנסת אשר במשרדי החברה.

ליאור ברדוגו, ישראל כץ ודבורה גונן

ליאור ברדוגו, ישראל כץ ודבורה גונןצילום: יובל אסף

האירוע היה פתוח לכל תושבי העיר והשכונה והקהל הגיע בהמוניו לבית הכנסת להשתתף במעמד כתיבת האותיות ותפירת היריעות. לאחר תפילת המנחה והערבית שהתקיימו במקביל יצאו החוגגים עם הספרים לרחבה הגדולה שכללה הופעה של להקת "כנפי רוח" הפעלות לילדים, פינות יצירה ואטרקציות נוספות.

הכנסת ספר התורה

הכנסת ספר התורהצילום: יובל אסף

דבורה גונן אימו של דני ז"ל: "אנו מוקירים ומעריכים מאוד את המעשה הנאצל שעשה ליאור ברדוגו. למרות שלא הכיר את משפחתנו לפני כן , הדבר מראה על קשר חם ואוהב של יהודי ליהודי ואין ספק שמעשים כאלו של נתינה מקרבים את הגאולה לעם ישראל".

הרב איתן שנרב וסופר הסתם אמנון סעדה

הרב איתן שנרב וסופר הסתם אמנון סעדהצילום: יובל אסף

ברדוגו שיזם ותרם את שחזור הספרים אמר: "שחזור הספרים הוא תהליך ארוך של כמעט שנה ואני מרגיש שהיתה לנו זכות גדולה לתת את הספרים לעילוי נשמת צדיקים תושבי ויוצאי העיר. כאנשים מאמינים עלינו לדבוק בעשיה ופחות בדיבור ולזכור שאנו צינור, ששום דבר לא שייך לנו, הקב"ה הוא שבוחר מה נעביר בו ואני שמח שנפלה בחלקי היכולת לתרום ולתת".

ליאור ברדוגו, ישראל כץ ויאיר רביבו

ליאור ברדוגו, ישראל כץ ויאיר רביבוצילום: יובל אסף

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן