משפחתה של נעמה יששכר ביקשה לעכב את הליך ההסגרה של ההאקר הרוסי

משפחתה של הישראלית הכלואה ברוסיה נפגשה עם שר המשפטים וביקשה לעכב את הליך ההסגרה לארה"ב של ההאקר הרוסי. עו"ד בועז בן צור: "הנסיבות הן הומניטריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/19 11:18 יט בתשרי התשפ

משפחתה של נעמה יששכר ביקשה לעכב את הליך ההסגרה של ההאקר הרוסי
האקר, צילום: shutterstock

פרשת נעמה יששכר: משפחתה של הישראלית הכלואה ברוסיה נפגשה עם שר המשפטים אמיר אוחנה, וביקשה לעכב את הליך ההסגרה לארה"ב של ההאקר הרוסי. עו"ד בועז בן צור מסר כי "הנסיבות הן הומניטריות. היא מוצאת עצמה עם גזר דין שמוסכם על כולם שנועד להשיג תכליות זרות – הליך לא הוגן".

יששכר, צעירה ישראלית בת 26, נעצרה באפריל בגין אחזקת 9.6 גרם סמים שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו. בשבוע שעבר נגזרו עליה 7.5 שנות מאסר - עונש שבישראל טוענים שאינו פרופורציונלי. קרוביה של יששכר פתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה, ומנהלים מאבק לשחרורה. השבוע שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעניק חנינה לצעירה. הבקשה הוגשה גם בשמו של הנשיא ראובן ריבלין, והשניים אף קראו להחזרתה לישראל.

השבוע הוחלט, בתום הערכת מצב של שירות בתי הסוהר עם נציגי משרד הממשלה הרלוונטיים, להעביר את בורקוב לאגף בהשגחה בבית הכלא לצורך הבטחת שלומו. בשב"ס הבהירו כי הארגון "עומד בקשר עם משרדי הממשלה לגבי החזקתו של העצור בארץ עד לקבלת החלטה בעניינו".