"מגדולי המשפטנים של ישראל"

רבים במערכת הפוליטית ובעולם המשפט מבכים את מותו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר. יו"ר הכנסת: "מעמודי התווך של המשפט הישראלי וממעצבי דרכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/19 11:42 יט בתשרי התשפ

"מגדולי המשפטנים של ישראל"
נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר, צילום: פלאש 90, יוסי זמיר

מאיר שמגר, נשיא בית-המשפט העליון לשעבר נפטר הלילה והוא בן 94. רבים במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית הספידו את שמגר.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "מאיר שמגר היה מעמודי התווך של המשפט הישראלי וממעצבי דרכו. ביושר ליבו ובידענותו המופלגת הוא היה מהנשיאים המשפיעים ביותר של בית המשפט העליון, שמפסקי הדין שכתב לומדים וילמדו רבבות תלמידים. מראשית קיומה, מדינת ישראל היא מדינת דין שהצדק הוא נר לרגליה, ומאיר שמגר תרם לכך תרומה גדולה שתיחקק לדורות. יהי זכרו ברוך".

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד אמרה: "אני משתתפת בצער משפחת שמגר על פטירתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר. דמותו של שמגר תזכר לעד כאחד מעמודי התווך של המשפט הישראלי כמשפטן פורץ דרך, הגון וישר. בהחלטותיו ופסיקותיו כפצ״ר, כיועמ״ש וכשופט עיצב את דמותה של מדינת ישראל לאורך השנים". 

שר החינוך, רפי פרץ אמר היום: "השופט שמגר היה משפטן מהמעלה הראשונה, עמוד תווך במשפט הישראלי, ציוני ואוהב ישראל. בתפקידיו הרבים ידע לאזן בצורה מדויקת בין הערכים השונים והרשויות השונות, בכך השפיע על המרחב ודמותה של המדינה ועל כך מדינת ישראל צריכה להודות לו. מביע את תנחומיי ומשתתף בצער המשפחה".

ח"כ גדעון סער (הליכוד) צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איש האצ״ל, שהוגלה בימי המחתרת לאפריקה.  שמגר זכה ללחום לחירות ישראל ולאחר מכן לפעול למען חירות אזרחיה. מגדולי המשפטנים של ישראל. כל הליכותיו שידרו ״הדר״ ודמותו היתה סמל לממלכתיות. ישראל תחסר אותו".

ח"כ והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון כתב: "מאיר שמגר ז"ל היה ענק משפט ישראלי, לוחם צדק וציוני נלהב. לאורך שרות מפואר כפצ"ר, כיועץ משפטי לממשלה, וכנשיא בית-המשפט העליון, התבלט בהחלטות ופסיקות שהיוו את אבני היסוד לשיטת המשפט שלנו. בטחון ישראל היה נר לרגליו, עוד מימיו כלוחם באצ"ל. תפיסה זו איפיינה אותו במשך שנים, לצד שמירה איתנה על זכויות האדם, הפרט והחירות האישית".

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי: ״מאיר שמגר היה מגדלור של משפט ושל ערכים, שתרם תרומה יחידה במינה למערכת המשפט בצה״ל ולמדינת ישראל״.