הרב שרלו: "אף אחד לא אמר קדיש על נתניהו, נעשה עיוות"

לאחר שנשאל על הנושא, מתוקף תפקידו כחבר מועצת העיתונות, התייחס הרב יובל שרלו לנושא ה'קדיש' שנאמר כביכול בחדשות 12 על נתניהו, ואמר: "המגישים לא התכוונו לרצח ראש הממשלה, נעשה כאן עיוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/19 12:19 יח בתשרי התשפ

הרב שרלו: "אף אחד לא אמר קדיש על נתניהו, נעשה עיוות"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, המכהן כחבר מועצת העיתונות התייחס היום (ה') ל'פרשת הקדיש', שנאמר, לכאורה, על ידי מגישי חדשות 12 עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ', כביכול על ראש הממשלה נתניהו בשידור, ועורר סערה.

הרב שרלו נשאל על כך, מתוקף תפקידו כחבר מועצת העיתונות, והגיב כי: "בחג הפורים הנורא בו נרצחו מתפללים מוסלמים במערת המכפלה על ידי ברוך גולדשטיין הגיע הרב חנן פורת זצ״ל, מיד לאחר הטבח, לחברון, כדי לדבר עם המתיישבים. המילים הראשונות שאמר היו ״פורים שמח״ כברכת שלום, ואלה הוקרנו חזור והקרן, ותיארו את חנן פורת כמי ששמח על הרצח".

הרב שרלו מספר כי, "הדבר רדף אותו כל ימי חייו, ממש עד יום מותו, ואנשים רעי לב הצמידו לשמו את הכינוי "מברך פורים שמח על רצח ערבים". שם למדתי שוב את השיעור הגדול של האזנה קשובה, הוגנת וקפדנית לדברים שנאמרים, שאם לא כן מדובר בעבירות החמורות ביותר בתורה, שהן הלבנת פנים, שקר ולשון הרע".

"אף אחד לא אמר קדיש על ראש הממשלה בנימין נתניהו", התייחס הרב שרלו למקרה הנוכחי. "השדרנים השתמשו בביטוי ״בעגלא ובזמן קריב״, כדי לומר ״בקרוב״. כדי להסיר ספק, איני חושב שלשדרנים מותר להביע את עמדתם, ויש לי מה לומר על עצם העניין. אולם מכאן ועד האשמתם באמירת קדיש על ראש ממשלה, ובייחול למותו, צריך לעמוד מחסום גדול מאוד, שנראה לי שהוא נחצה על ידי המתקיפים שלהם".