תלמידי תיכון מקריית טבעון יסיירו עם ארגוני שמאל בחברון: שר החינוך פועל לביטול הסיור

בית הספר החליט לערוך עם התלמידים 'סיור נרטיבים' עם ארגון מחסום ווטש ושוברים שתיקה. הרב פרץ בתגובה: "תלמיד במדינת ישראל לא יפגוש במסגרת בית הספר בארגונים או אנשים שפועלים נגד חיילי צה״ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/19 09:52 טז בתשרי התשפ

תלמידי תיכון מקריית טבעון יסיירו עם ארגוני שמאל בחברון: שר החינוך פועל לביטול הסיור
העיר חברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בית ספר תיכון מקריית טבעון יסייר בחברון עם ארגון מחסום ווטש ועם ארגון ״שוברים שתיקה״ בניגוד לעמדת משרד החינוך. הסיור יביע את הנרטיבים השונים שיש לגבי הבעלות על שטחי יהודה ושומרון והמציאות שנוצרה בשטח לאחר מלחמת ששת הימים. 

שר החינוך הרב רפי פרץ, שלראשונה בכהונתו מתמודד עם מקרה כזה - צפוי לפעול לבטל את הסיור: ״אין מקום ל״שוברים שתיקה״ ו״נשות וואטש״ במערכת החינוך; בסיור המדובר ישנו תכנון להיפגש עם ארגון אשר מוציא דיבתם של חיילי ומפקדי צה״ל רעה ומחרף ומגדף אותם בארץ ובעולם, ואת זאת לא נאפשר. 
משרד החינוך יפעל במלוא החריפות נגד הנהלת בית ספר שלא תיישם את החוק".

עוד הוסיף הרב פרץ: "העמדה שלנו מאוד ברורה: תלמיד במדינת ישראל לא יפגוש במסגרת בית הספר בארגונים או אנשים שפועלים נגד חיילי צה״ל.״

יושב ראש מרצ, ניצן הורביץ, תקף את החלטת שר החינוך פרץ: "שוברים שתיקה ומחסום ווטש לא פועלים נגד חיילי צה״ל, אלא בעדם. בעד שיפסיקו לעשות משימות שיטור על אוכלוסייה אזרחית, בעד שיפסיקו לעצור ילדים, בעד סיום הכיבוש. תלמידים שמבקרים בחברון חייבים לשמוע את האמת על מה שמתרחש שם. ורפי פרץ? שוב הוא מראה שאין לו מושג מה זה דמוקרטיה".