מחאת הסוכות בשומרון: מאות סוכות עם תמונת המגורש המנהלי נריה זארוג

כרזה עם תמונתו של זארוג נתלו במאות סוכות בישוב יצהר ובישובים הסמוכים בשומרון. בארגון חוננו שמסייע לזארוג תקפו את מתן הצו "הצו שניתן לנריה זארוג הוא חרפה משפטית ומוסרית"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 14/10/19 20:00 טו בתשרי התשפ

מחאת הסוכות בשומרון: מאות סוכות עם תמונת המגורש המנהלי נריה זארוג
סוכה ועליה תמונתו של זארוג, צילום: יח"צ

מחאה בשומרון במהלך חג הסוכות. מספר כרזות ועליהם תמונתו של העצור המנהלי נריה זארוג נתלו ברחבי המועצה. בכרזה בה נראת תמונתו של זארוג עם בנו התינוק נכתב "אנחנו לא האויב!" וכן "עוצרים את הצווים המנהליים".

נזכיר כי ערב החג פרסם זארוג סרטון בו הוא מצהיר כי הוא נשאר ביצהר ולא מתכוון לציית לצו ההרחקה "יצאנו עכשיו ממכירת ארבעת המינים ביישוב יצהר, כמו שאמרנו, אנחנו לא מתכוונים להקשיב לצו הזה, אנחנו מתכוונים להישאר פה עם ה' יתברך, עם המצוות ועם ארץ ישראל. חג שמח לכולם." אומר זארוג בסרטון.

על פי גורמים ביטחוניים, זארוג הינו פעיל קיצוני, המוכר לכוחות הביטחון, אשר הורחק בגין פעילות עדכנית אלימה נגד פלסטינים וכוחות ביטחון. לטענתם, צווי הרחקה מנהליים הם כלי שגופי הביטחון משתמשים בו במסורה, והוא נתון לפיקוח וביקורת שיפוטית.

''צווי ההגבלה ניתנים לפעילים אלימים ומסוכנים וזאת כדי למנוע מהם לבצע פעולות שיביאו לפגיעה בביטחון המקום והאזור. נזכיר כי מתחילת השנה בוצעו ע"י פעילים קיצוניים 25 אירועי תג מחיר ומעל 140 אירועים אלימים, ביניהם עשרות אירועים אלימים נגד כוחות ביטחון", אומרים גורמים ביטחוניים.

בארגון חוננו שמסייע לזארוג תקפו את מתן הצו "הצו שניתן לנריה זארוג הוא חרפה משפטית ומוסרית. השב"כ וצה"ל מנצלים כלים מנדטוריים כדי להתעמר ביהודים אוהבי הארץ על לא עוול בכפם. בלי דין ובלי דיין. אנו מקווים שתכלה שנה וקללותיה ומקבלי ההחלטות ישימו סוף לשערורייה המתמשכת הזו."
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן