הפגנת תמיכה בנתניהו מול בית היועמ"ש

מפגינים רבים הגיעו לכיכר גורן בפתח תקווה, בסמוך לביתו של אביחי מנדלבליט – שם מתקיימת ההפגנה השלישית של הימין במחאה על תפירת התיקים לטענתם, לראש הממשלה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 12/10/19 19:50 יג בתשרי התשפ

הפגנת תמיכה בנתניהו מול בית היועמ"ש
הפגנה בכיכר גורן נגד היועמ"ש, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

זו כבר תקופה ארוכה שבה היועץ המשפט לממשלה, אביחי מנדלבליט רגיל כי בצאת השבת צובאים את אזור בית מגוריו מפגינים רבים. אולם, עד החודש האחרון, המפגינים מחאו נגד האפשרות כי מנדלבליט צפוי שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתיקיו השונים (1000, 2000, 4000). בחודש האחרון ובעיקר מאז תחילת שימוע ראש הממשלה, רבים מפגינים יוצאים במאחה כנגד אותו היועץ המשפטי נגד האפשרות כי כן יגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו.

מטה המאבק של המחנה הלאומי, יחד עם מתנדבים רבים, הקים מערך הסעים מרחבי הארץ וסמוך לכיכר גורן הוכשר מגרש חנייה גדול. ההפגנה מתרחשת בכיכר גורן הסמוכה לבית היועץ המשפטי לממשלה על מנת למחאות על המתרחש. לטענתם, קיים ניסיון של הפיכת השלטון, תוך תפירת תיקים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בין הדוברים בהפגנה הערב: גדי טאוב, יורם שפטל, ד״ר מרדכי קידר, ארז תדמור, רן כרמי בוזגלו, קרוליין גליק ואלי חזן. בהפגנה ייקחו חלק גם אנשי התקשורת בועז גולן, אלי ציפורי, עו״ד ארי שמאי, גלית דיסטאל אטבריאן, גלי בת חורין, אראל סגל ועוד. גם הזמר אריאל זיבלר הודיע שיגיע בפעם השנייה למחאה.

בתוך כך, במהלך ההפגנה נעצרו שני מפגינים בעקבות הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. החשודים יובאו לחקירה בתחנת המשטרה. ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה וחופש הביטוי אך לא תתיר את הפרת החוק והפרת הסדר הציבורי:.