חובבת מוזיקה מושבעת ומעצב: אלו קורבנות פיגוע הירי בגרמניה

כלי התקשורת הגרמנים מדווחים כי יאנה לאנגה וקווין ס. הם שני הנרצחים באירוע הירי האנטישמי סמוך לבית כנסת במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/19 09:46 יב בתשרי התשפ

חובבת מוזיקה מושבעת ומעצב: אלו קורבנות פיגוע הירי בגרמניה
משטרת גרמניה, צילום: shutterstock

יאנה לאנגה (40) וקווין ס. (20) הם שני הנרצחים באירוע הירי סמוך לבית הכנסת בגרמניה האלה במהלך יום כיפור.  לאנגה הייתה הראשונה שנורתה על ידי הרוצח, שטפן באלייט(27), בעת שעשה את דרכו אל עבר בית הכנסת. לאחר מכן ירה למוות בקווין, שעה שהיה בדוכן מזון סמוך למקום עבודתו.

על פי כלי תקשורת מקומיים, לנגה נורתה על ידי סטפן בלייט, פעיל ימין קיצוני בן 27, בעת שחלפה על פני בית הכנסת Jüdische Gemeinde Halle בעיר. זמן קצר לאחר מכן, המחבל נסע ליד חנות קבאב, שם ירה בבן ה-20, שעבד באתר בנייה סמוך. בלייט, שהביע עמדות אנטישמיות בזמן שתיעד בשידור חי את המתקפה בפני אלפי צופים, נעצר זמן קצר אחרי הירי. הרוצח הובא אתמול (ה') במסוק משטרתי לבית המשפט הפדרלי בקרלסרוהה, שם יעמוד לדין. הוא היה חבוש בצווארו לאחר שנפצע במהלך מעצרו.

עם חשיפת זהות הקורבנות החלה התקשורת הגרמנית לפרסם פרטים על אודותיהם, אך לא ציינה אם כלל היו יהודים. לאנגה תוארה כחובבת מוזיקה מושבעת, "אישה חמה ומצחיקה", שלא יכלה לעבוד לפרנסתה בשל בעיות רפואיות. עקב מצבה, הקדישה את חייה למוזיקה ונהגה לפקוד קונצרטים ומופעים. 

קווין ס. היה חובב כדורגל מושבע, צייר ומעצב שעבד כאמור בבניין סמוך לבית הכנסת. אביו ששמע את הדיווחים על הירי, המתין בחרדה לשיחה מבנו שמעולם לא הגיעה. בעת שחיכה לאות חיים מקווין, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כל שאנחנו יודעים הוא שהיית קרוב לאזור ושככל הנראה איבדת את הטלפון. אנחנו אוהבים אותך קווין, יותר מהכל".