הרב אבינר לכיפה: "אז מה אם חטפתי ביקורת? אי אפשר על פי ביקורת לשנות את התורה"

ראש ישיבת עטרת כהנים לא מתחרט על פרסום הפוסט 'עשרת הדברות לצניעות הילדה' שעורר סערה ואומר לכיפה: "אני לא מכריח אף אחד לקרוא מה שאני כותב – מה שיש שם זו הלכה. אני הקלתי"

גלעד כהן, חדשות כיפה
יא בתשרי התשפ
,
10 באוקטובר, 2019 19:20
הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינרצילום: באדיבות המצלם

אחרי סערת "עשרת הדברות לצניעות הילדה", הרב שלמה אבינר לא מתנצל ואומר לכיפה: "אני לא מכריח אף אחד לקרוא מה שאני כותב – ושאף אחד לא יכריח אותי מה לכתוב. מה זה פה דיקטטורה? מוזר לקבל ביקורת כזאת דווקא מאנשים שדגל הליברליות בידם".

היום (ה') פרסם ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר פוסט שכותרתו הייתה: 'אני רוצה להיות ילדה צנועה'. הרב אבינר סידר מספר תכתובות שהגיעו אליו מידי נשים צעירות לגבי צניעות וניסח את עשרת הדברות לצניעות הילדה. בין היתר נכתב בעשרת הדברות: "אכפתר את החולצה עד הכפתור העליון ואפילו אלבש חולצה כזו שהחלק התחתון של הצוואר מכוסה". ו -"בלי עגילים ובלי תכשיטים ובלי קישוטים" ועוד.

הפוסט קיבל לא מעט תגובות כלפי הרב. בראיון לכיפה אומר ראש ישיבת עטרת כהנים כי הוא אינו מתחרט על פרסום הפוסט וכי אינו קרא כלל את התגובות.

האם נשים במגזר צריכות לשמור יותר על צניעות?
"מה שהילדות האלו כתבו זו הלכה. הם כתבו אפילו דברים מעבר לזה – שהם לא הלכתיים אז הורדתי אותם. את החומרות אני הורדתי. מה שיש שם זו הלכה – לא חומרה. אני הקלתי".

היו לא מעט תגובות
"אני לא קורא את התגובות. אבל על כל פנים, מה שיש כאן זו הלכה".

למצולמות אין קשר לכתבה

צנועות מספיק? למצולמות אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

יש שיגידו שהכללים הללו מתאימים יותר לאוכלוסייה החרדית ולא לציונות הדתית
"יש כלל גדול שנקרא 'המציאות עוקבת את ההלכה ולא ההכלה עוקבת את המציאות'. אם יש הבדל בין ההלכה לבין המציאות – אז כדאי לשנות את המציאות. יש אנשים שמפטפטים בבית הכנסת – אז נשנה את ההלכה שיהי מותר לדבר בבית הכנסת? זאת ההלכה".

אנחנו לא הולכים לכיוון של אמא טאליבן?
"קוראים לזה הכשל הלוגי של שלילת האמצע. לא חייבים להיות מעבר להלכות צניעות, אבל גם לא צריך להיות מתחת להלכות צניעות. אני זוכר כשהייתי נער והייתי בבני עקיבא מעורב בחוץ לארץ – הבנות היו לבושות לאין ארוך יותר צנוע מהיום. לבשו חצאיות רחבות, ולא דבוקות, חצאית מתחת לברך ולבשו חולצות סגורות למעלה, ולא צמודות לגוף. אני לא בקיא באופנה – אבל אני בטוח שהם היו יותר צנועות מהיום". 

חטפת לא מעט ביקורת. אתה לא מתחרט?
"אז מה אם חטפתי ביקורת? אי אפשר על פי ביקורת לשנות את התורה. ברוך השם הציבור של הציונות הדתית הוא לא הציבור הרפורמי. כשאני כותב מאמר אני לא מכריח אף אחד לקרוא. אני כותב את זה בשביל מי שכן מעוניין בדברים כאלה. אני מאמין בחופש הביטוי ו'בחיה ותן לחיות'. אני לא אומר לאנשים מה לכתוב, אז למה שאנשים יגידו לי?"

"נשים מאמריקה, גויות שבאות לארץ בכל מיני עסקים ועניינים – הן יוצאות מזועזעות מהלבוש של נשים במשרדים. אנשים מזועזעים – גם לגבי גברים. בקיצור, אני לא מכריח אף אחד לקרוא מה שאני כותב – ושאף אחד לא יכריח אותי מה לכתוב. מה זה פה דיקטטורה? אני לא מבין. אם זה היו אנשים צרי אופק, מילא, אבל אנשים שדגל הליברליות בידם, הם חוסמים את חופש הביטוי? מוזר מאוד". 

10.10.2019

1. ה "דתיות" מתלבשות יותר גרוע מ "חילוניות" (סתם מישהו)

דווח על תגובה לא ראויה
10.10.2019

2. כול הכבוד לרב (מנחם)

נמאס כבר מהטרור המחשבתי, לרב בישראל אסור כבר להביא את דבר ההלכה, מה זה פה רוסיה ?!?

דווח על תגובה לא ראויה
10.10.2019

3. זכותו של אבינר לכתוב על כל נושא שמעסיק אותו (מוטי)

דעותיו של אבינר לא ממש מעניינות אותי. לכן, גם לא קראתי את המאמר הספציפי שבו מדובר. אבל, לטעמי, זכותו לכתוב מה שבראש שלו עבור מי שנשמע לו. מי שלא מקבל אותו כפוסק הלכה, לא אמור להתרגש ממאמר זה או אחר שהוא כותב.

דווח על תגובה לא ראויה
10.10.2019

4. מכאיב (מישהו)

משהו נראה לי לא נכון לדון בענייני צניעות בצורה הזו.
לא נכון לפרסם גוף ראשון של ילדה שכותבת איך היא מתלבשת.
האם אנחנו צריכים לכבות את האינטואיציה שלנו לבריאות?
כמדומני שהדרך החינוכית שהציג הרב הרבה יותר מרחיקה נשים מצניעות ממקרבת. האם במעגלים הקרובים לרב החינוך הזה הצליח? משפחות של תלמידים קרובים.
אני שואל בכנות כי איני מכיר, אני מעריך שזה הזיק אבל נו......
בואו נמשיך..
.

דווח על תגובה לא ראויה
10.10.2019

5. מוחה על זלזול בכבוד הרב (אסף)

דווח על תגובה לא ראויה
10.10.2019

6. הביקורת לא היתה על עצם הכתיבה אלא על התוכן (בני )

ולכן כל ההתייחסות לא במקום. אף אחד לא אמר לו לא לכתוב אלא שמה שהוא כתב חמור מכל פוסקי ההלכה המקובלים ובחלק מהמקרים אף נוגד את ההלכה כמו סוגיית התכשיטין. הרי השולחן ערוך לא חייב אדם לקנות לאשתו תכשיטים כדי שהיא לא תענוד אותם...כמובן שם סותר את כל מסורות ישראל ואולי הרב לא ראה תכשיטים של תימנים מימיו...

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

7. הרב אבינר עשרת הדיברות (נדב אריה)

ב"ה
הרב אבינר הכהן הוא רב יחיד ומיוחד חד שכל ואדם סופר מציאותי והגיוני. אומר את מה שהוא חושב ללא הצטעצעות ולא פוליטקלי קורקט. כך צריך רב לנהוג ולא כאותם רבנים שמשנים את דעתם השכם והערב על פי התנפלות התשקורת השמאלנית. יישר כח גדול לרב ולכל העוסקים במלאכה סביבו. .

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

8. ל-10, כנראה לא קראת את התגובות המדוברות (עיניו בראשו)

מרבית הגופים הליברליים, ארגוני הנשים וכו' כתבו שאסור לו לכתוב כך, שאסור לשלם לו משכורת אם הוא כותב כך, או שעליו לנצל את מעמדו לכתוב טקסטים שמעצימים נשים ולא מחלישים אותם.
גגל ותראה.

לא מדובר על תגובות מכובדות ומכבדות של "לי יש דעה שונה משל הרב אבינר", אלא על תגובות ששייכות לטרור המחשבתי.

(אגב, קראתי את הפוסט המקורי של הרב אבינר, ובעיניי הוא בהחלט מחמיר בצורה קיצונית. אני לא סובר כמוהו, ולענ"ד גם רבותיי לא סוברים כמוהו. אכן יש בדברים משהו שמעורר ביקורת, אבל ראוי שהיא תישאר עניינית, וכאמור, היא לא כזו)

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

9. ממתי אסור לילדות תכשיטים קטנים??? (איימן עודה)

באיזו הלכה זה נאמר???

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

10. מי שלא יודע לשנותצלפי צו השעה הוא אפיקורס (דתי לוגי)

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

11. לעסוק באובססיביות בצניעותן של נשים זה לא על פי התורה (אבי)

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

12. בקיצור: אל תהיי יפה, ותשתקי. (ליאת שנקמן)

באריכות:
רבני הציונות הדתית ברובם הפכו את הדת למשהו בלעדי שלהם.
העיסוק הגורף, התמידי, בצניעות בכלל ובצניעות של ילדות בפרט (למרות שגם זה כבר הפך להיות נושא כללי) מחליא. לדעתי זה גובל בפדופיליה. למה ילדה קטנה צריכה להתעסק בלבוש הקיצוני הזה?! העיסוק הזה גורם לילדות של היום לדעת מונחים שאני כילדה קטנה ותמימה לא הייתי מעלה על דעתי בכל דמיון. העיסוק הזה פוגם בתמימות. לא פלא שנוצר אנטגוניזם לכל הקשור בדת (וגם לא פלא שמתפתחות הפרעות אכילה בגלל העיסוק האובססיבי במראה)...
במקום לצוות לחומרות בעשרת הדיברות (שאגב, ההלכות האלה לא מוזכרות שם כלל, וככל הזכור לי חז"ל לא החמירו עד כדי כך בהלכות שלהם), הגיע הזמן שרבנים יואילו בטובם להתעסק בצניעות הפנימית שלהם ובהשכנת שלום בין אדם לחברו ובין עצמם לחברה שהם מובילים.
ועוד משהו אחד אחרון: אם למישהו יש בעיה עם גדרי ההלכה שקיימים היום ולא נאה לו או שהוא פוחד לראות אישה (מה שמזכיר לי בעצם - למה העיסוק הוא רק בנשים?) שלובשת חולצה עם שרוול קצר כך שהמרפק חשוף, או שהחולצה בתוך החצאית כך שהמותן צמוד וכיו"ב - שישמור על העיניים שלו ושישאר בבית כל היום.
בתודה מראש,
פמיניסטית דתיה לאומית שפויה.

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

13. לאין ארוך (נעם)

טעות כתיב משעשעת : היו לבושות לאין ארוך זה כמו לכתוב היו לבושות קצר.

דווח על תגובה לא ראויה
11.10.2019

14. מותר לך לכתוב ולומר מה שתרצה (מיצי שרדינגר)

כל עוד אין בדבריך שלילת חירותו של אחר.
אי אפשר בשם חופש הביטוי למנוע את הביטוי העצמי של הילדות. העיסוק הכפייתי שלך בצניעות הוא עצמו לא צנוע.

דווח על תגובה לא ראויה
12.10.2019

15. אני פשוט בשוק לא יאומן (יובל)

איך אנשים פה באתר כיפה מזלזלים הרב שמלמד תורה ברבים שמעביר את לפיד התורה שבלי זה לא היינו פה היום הגמרא בשבת אומרת שעמי הארץ נענשים על שמזלזלים בכבוד תורה, והרב קוק שמיצג את הזרם שלנו כותב בהלכות פסח שצריך בדורנו להחמיר בכבוד תורה וכבוד רבנים, מתבייש בתאתר כיפה שכביכול מגדיר את עצמו דתי ונתן במה לחירופים האלה

דווח על תגובה לא ראויה
12.10.2019

16. חרדלי (דיון אמיתי)

מחד אני מאוד מעריך באופן כנה את הרב, ללא ספק הוא מגדולי מרביצי התורה בציבורנו.
מאידך זו לא הפעם הראשונה שדבריו מעוררים לא דיון אלא זעם ותחושה של רבים רבים שיש משהו שלא נכון ברמה שעבר את הגבול.
למה? האם האנשים פשוט לייטים להחריד? האם משהו בטענתם שהעיסוק הפומבי הזה מזיק וחולה כן נכון? אשמח שהרב או מי מתלמידיו ייתייחסו לתחושות האלו ישירות וינסו לרדת לסוף דעתם ולענות.

דווח על תגובה לא ראויה
13.10.2019

17. צודק הרב (אני)

גם אם אני לא מתנהלת באורח חיי לפי דבריו, מותר לרב את מה שהוא חושב. מעצבן כבר שאנשים מתחילים לסתום פיות בכל מקום. די כבר. אז אחרים לא חושבים כמוהו. אז תכתבו מה דעתכם בלי "לרדת" על אחרים.

דווח על תגובה לא ראויה
13.10.2019

18. היסטוריה (רחלי)

התמונה הזאת לפני שנים רבות מעל עשור!!

דווח על תגובה לא ראויה
13.10.2019

19. לכל הרפורמים כאן, המזועזעים... (יהודי)

כל גדולי ישראל עסקו בלבוש האשה ובענייני צניעות, והטמבל המזועזע בסך הכל חושף את בורותו המזעזעת גם כן שאף פעם הוא לא פתח שו"ע ונו"כ, ואפילו לא קיצושו"ע בהלכות הרלוונטיות.
אחד מסימני הגאולה - נערים פני זקנים ילבינו, בני אדם שמנוערין מתורה
כל הכבוד לרב אבינר.

דווח על תגובה לא ראויה
13.10.2019

20. פירסום של השלשול שנוזל לרבנים האלה מהפה מאד חשוב! הוא מרחיק יהודים מהדת (יהווש)

חשוב מאד שעם ישראל יתרחק מהיהדות וישאיר אותה לקומץ מטורללים, סוטים פדופילים ואנסים. אין מה לחפש בדת. אנשים ריקים שזקוקים לחיזוק יכולים לחפש אותו אצל בודהה, ישו או מפלצת הספגטי המעופפת

דווח על תגובה לא ראויה
14.10.2019

21. הרב אבינר 10 הדיברות (יעקב)

לא צריך להתייחס לכל המיתנגדים לדברי הרב יש הלכה ותורה אחת והשם אחד

דווח על תגובה לא ראויה
14.10.2019

22. אי אפשר לשנות את התורה.... מוזר. נדמה כי זה מה שנעשה באותן עשרת דיברות לילדה (היא)

פוני? להכניס חולצה לחצאית?

דווח על תגובה לא ראויה
15.10.2019

23. מוחה (יהודי)

מוחה על ביזוי תלמיד חכם בידי כל הטוקבקיסטים.
(מקווה שהם בעצמם צדיקים ומקפידים על ההלכה שהם יכולים להרשות לעצמם להגיב כך)

דווח על תגובה לא ראויה
15.10.2019

24. אסור לזלזל בתלמידי חכמים (המדליק)

אבל מה שכתב הרב אבינר מוגזם בצורה דוחה. להתעסק בצורה כזאת במה שלובשת ילדה בת 12 זה לפחות פורנוגרפיה אם לא פדופיליה. וזה לא ראוי שרב בישראל יתעסק בצורה כזאת אובססיבית במה ילדה לובשת וירד לפרטי פרטים.
במקום לקרב את התורה ולגרום לציבור לאהוב אותה הוא משניא אותה על הציבור ומספיק קשה לנו גם ככה

דווח על תגובה לא ראויה
15.10.2019

25. אמנם הרב אבינר איש רחב אופקים ומקורי אך זו חומרה. (הרב עודד דוד)

נראה לטועים שמדובר ברב צר אופקים.זו טעות.הרב אבינר רב רב תחומי מקורי משעשע ועתיר ידע.למרות זאת ברור שזו חומרה.אז על מה הדיון?

דווח על תגובה לא ראויה
15.10.2019

26. אמנם הרב אבינר איש רחב אופקים ומקורי אך זו חומרה. (הרב עודד דוד)

נראה לטועים שמדובר ברב צר אופקים.זו טעות.הרב אבינר רב רב תחומי מקורי משעשע ועתיר ידע.למרות זאת ברור שזו חומרה.אז על מה הדיון?

דווח על תגובה לא ראויה
15.10.2019

27. חיזוק (יגאל מתנאל)

אילו הרבנים היום היו יותר אמיצים, כמו הראי"ה והרצי"ה זצ"ל - אולי הציבור היה מתייחס אליהם כאל מנהיגים, כמו שהתייחסו לרבנים קוק זצ"ל. יישר כח לרב!

דווח על תגובה לא ראויה
16.10.2019

28. בושה וחרפה! ביזוי ת"ח. ממש חוצפה יסגי (אברהם)

בושה איך אתר דתי נותן לאנשים לנבל את הפה על ת"ח עצום.
חוץ מזה שאף אחד מהמגיבים לא הגיב עניינית להלכות שהרב כתב. כולם כותבים ש"נראה לי" "לפי הזכור לי" "לפי איך שבא לי" ש"זה סתם חומרא" ללא כל מקורות. להדיל אלפי הדלות הרב אבינר יודע את מה שהוא אומר עם מקורות.
אז בבקשה גם אם זה קשה לכם אל תהפכו את הפריצות לאידיאל

דווח על תגובה לא ראויה
18.10.2019

29. צניעות (נעמי ורות )

מובא שהקבה ברא את האישה מהצלע - עצם מוסתרת כדי שתהא צנועה ועל כל אבר ואבר שהיה בורא בה היה אומר לה: תהא אשה צנועה, אשה צנועה. אצל האישה הצניעות היא המהות כמו שאצל גבר לימוד תורה הוא המהות. כשאומרים את המילה צניעות להרבה נשים התגובה המיידית היא אנטי, מגננה ועולים משפטים כמו אני לא ממאה שערים, מה רע בבגדים האלה? האמת שכולנו אוהבות להתלבש יפה להראות טוב לחטוף מחמאות, זה עושה הרגשה טובה, רק שאין ארוחות חינם, אנו הולכות ברחוב עם חצאית צרה בקושי עד לברך, חולצה צרה, צבעים עזים איפור רועש, את חשה את המבטים כלפייך, לא מסתכלים עלייך בשיויון נפש, (לא משנה אם הם חילוניים או חרדים, עם האחרונים הבעיה יותר חריפה). אסור לנשים לגרום לגברים להביט בהן מעבר למבט סתמי ואל תגידי אני לא אשמה שהוא מסתכל הבעיה שלו, לא נכון, עובדה שעל אישה אחרת הלבושה צנועה לא כל כך מסתכלים. זה לא אומר שצריך להתלבש בסגנון מיושן 'יאכנע', אפשר להתלבש יפה, מתאים, עדכני, אבל חבר'ה, לדאוג לא למשוך תשומת לב ומבטים מיותרים

דווח על תגובה לא ראויה
22.10.2019

30. צודק במיליון אחוז (מבצע מלביש )

בנות ממש מתפרעות בעינייני לבוש

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ההקפות השניות בכפר חב"ד צילום: marabu.pr

צפו: הרב פרץ ובני גנץ חוגגים בהקפות שניות

קרא עוד