בית הדין התיר: שיימינג לסרבן גט

בית הדין פסק כי ניתן לפרסם את שמו ותמונתו של יגאל שגיא המעגן את אשתו יותר מעשור ושוהה בקהילה בברוקלין, וכן הטילו עליו סנקציות נוספות. ארגון "יד לאישה", המייצג את האישה, פרסם את הדברים בדף הפייסבוק שלו וכתב: "עבירות שיום הכיפורים אינו מכפר עליהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 10:53 ח בתשרי התשפ

בית הדין התיר: שיימינג לסרבן גט
יגאל שגיא - סרבן גט, צילום: מתוך דף הפייסבוק של "יד לאישה"

בית הדין הרבני הגדול בירושלים התיר לפרסם את שמו ותמונתו של יגאל שגיא, המונע מאשתו שרית להתגרש ממנו ומעגן אותה שנים רבות. שגיא, שיצא לחו"ל לפני 10 שנים, חי כיום בקהילה דתית בברוקלין, ניו-יורק, אינו משתף פעולה עם בית הדין בישראל - ולא מציית להחלטות בעניינו.

בעקבות כך, בית הדין נתן פסק דין שמתיר לפרסם את שמו ותמונתו ברבים, והטלת סנקציות שונות. בית הדין הכריז כי אסור לכל אדם "לעשות לו טובה או לסייע לו וליישא ולתת עמו. חובה זו חלה גם על קרוביו ומשפחתו, וגם על כל קהילה ובית הדין בכל אתר ואתר וכן על כל מי שמסייע בידו להמשיך בסירובו...". 

הגבלות נוספות השית עליו בית הדין, הן בית היתר הגבלת יציאתו מן הארץ, קבלת או החזקה של דרכון ורישיון נהיגה, עבודה במשרה על פי דין או בגוף מבוקר, עיסוק במקצוע המוסדר על פי דין או טעון רישיון או היתר - וכן ניהול חשבון בנק.

על פי מידע שנמצא אצל העגונה הקהילה בברוקלין מסייעת לו ונותנת לו מקלט. ארגון "יד לאישה" מבית רשת "אור תורה סטון", המייצג את שרית, פרסם את הדברים בדף הפייסבוק שלו, וכתב: "עבירות שיום הכיפורים אינו מכפר עליהן! ... תכירו, האיש הזה, יגאל שגיא, עזב ב-2009 את הארץ ומאז הוא מעגן את אשתו... בית הדין נתן פסק דין לשיימינג - פרסום שמו ותמונתו ברבים, והטלת סנקציות שונות".