השר ארדן: "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד, ועוד אלף פעם מאוד אלימה"

בצל ההפגנות בחברה הערבית נגד האלימות במגזר, השר לביטחון פנים טען כי התרבות הערבית אלימה ביותר: "בתרבות שלהם סכסוכים נגמרים בשליפת סכין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 09:42 ח בתשרי התשפ

השר ארדן: "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד, ועוד אלף פעם מאוד אלימה"
השר גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מתח ביקורת קשה על האלימות בחברה הערבית, וטען כי האלימות במגזר היא משהו תרבותי. 

"החברה הערבית היא חברה מאוד אלימה. זה קשור לזה שבתרבות שלהם סכסוכים נגמרים בשליפת סכין. שם אמא יכולה לתת אישור לבן לרצוח את הבת", כך אמר הבוקר (ב') השר לביטחון הפנים בראיון ברדיו ירושלים. 

בנוסף השר ארדן הצטער על האמירה של השר דודי אמסלם אתמול, בה טען כי כי כסף למיגור האלימות נגד נשים מכיוון שהכסף הולך על חקירות של נבחרי ציבור: "אני יכול רק להצטער על האמירה הזאת"
עוד אומר השר לביטחון פנים: "אין קשר בטיפול של אלימות כנגד נשים לבין חקירות נבחרי ציבור". 

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב לשר ארדן: "במקום לקחת אחריות על ביטחונם של כלל אזרחי המדינה ארדן מעדיף להסתתר מאחורי טענות גזעניות ולזרוק את האחריות על הנרצחים. שוב הוא מתחמק מעובדות. מספר הנרצחים בחברה הערבית לפני ארועי אוקטובר 2000 היה זהה לממוצע הארצי. לאחר שהמשטרה הפקירה את הרחובות שלנו לארגוני פשע וכנופיות מספר הנרצחים החל לעלות. 

עוד הוסיף עודה: "הפשיעה בחברה הערבית היא לא תוצר של תרבות ערבית אלא גזענות ממשלתית. שר שרואה בנו אויבים ומסרב להגן עלינו מארגוני הפשע המשיגים את רוב המוחלט של הנשק מהצבא. ארדן מוכרח להבין שאין מקום לגזענות החשוכה הזאת בשנת 2019. השר מפגין תרבות שלטונית שבטית בלי שמץ של תפיסת אזרחות. אנחנו נמשיך את המאבק לזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח - הזכות לחיים וביטחון".