סמוטריץ' לכיפה: "הרב פרץ הוא יו"ר הסיעה המשותפת שלנו וכך זה גם יישאר"

יושב ראש האיחוד הלאומי מסביר לחדשות כיפה מה עומד מאחורי ההצהרה הדרמטית למזג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, וטוען כי נושא ההנהגה לא הפרק לפי שעה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/10/19 09:21 ח בתשרי התשפ

סמוטריץ' לכיפה: "הרב פרץ הוא יו"ר הסיעה המשותפת שלנו וכך זה גם יישאר"
שר התחבורה סמוטריץ' לאחר ההכרזה הדרמטית, צילום: כיפה

תפסנו את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לראיון מיד לאחר ההכרזה הדרמטית, בה הפציר ברב רפי פרץ לאחד את שתי הסיעות למפלגה אחת גדולה.  

האם תתמודד מול הרב רפי פרץ על ההנהגה של המפלגה המאוחדת בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי? 

"זה כל כך לא על הפרק. השאלה לא רלוונטית בעייני. אני כבר ויתרתי על ההנהגה כבר בפגישתנו הראשונה, יומיים אחרי שהוא נבחר להנהיג את הבית היהודי על ידי הוועדה המסדרת. הרב פרץ הוא יו"ר הסיעה המשותפת שלנו וכך זה גם יישאר. החיבור בין המפלגות הוא מה שנכון וטוב לציבור. הוא הרבה יותר גדול מאדם כזה או אחר. מפלגת הבית היהודי ומפלגת האיחוד הלאומי הן שתי מפלגות תאומות שאין שום הצדקה להמשך הפיצול והגיע הזמן לחבר אותן. אחרי שנחבר אותן יש הרבה שאלות פרוצדוראליות על הפרק כמו מה שיטת הבחירה, המנגנונים במפלגה, איך מייצרים חלוקה שווה של הכוח בתוך המנגנונים כדי שתהיה חלוקת כח שווה בתוך הסיעה. אלו סוגיות שאני לא מקל ראש בהם. 

כשהשאלה של ראשות הסיעה תעמוד על הפרק, תהיה מפלגה יהיו לה מנגנונים ותהיה לה שיטת בחירה שבה כל אחד יוכל להתמודד בין אם זה על הראשות ובין אם זה משבצת של חברי כנסת. הדיון בעניין חיבור המפלגות כרגע צריך להיות עקרוני ומצריך הסתכלות קדימה אחרי שגם אני וגם הרב רפי נצא לגמלאות. 

מה לגבי הציונות הדתית שהולכת אחרי בנט ושקד

אני בהחלט חושב שצריכה להיות מפלגה ציונות דתית אחת גדולה, ופה עובר קו פרשת המים, יש שרוצה להיות חלק ממפלגה ציונית דתית, המפעלים שלה והציבור הערכים והדגלים שלה בהחלט יש לה מקום אצלנו. מי שרוצה מפלגה אחרת, שבנט כבר אמר שהוא לא רוצה מפלגה מגזרית, הוא רוצה להיות חלק ממפלגה ימנית-כללית כזו, אז שיהיה בה צריך רק לברר מה היא. אני מאמין שהמפלגה שלנו צריכה להיות מגוונת על שלל הרבדים שמרכיבים את הציונות הדתית. זה מה שמייחד אותנו כתנועה אידאולוגית.