במבצע משותף בשומרון: נשבר שיא תרומות הדם בישראל

למעלה מאלף מנות דם נאספו במבצע משותף של מד"א עם חטמ"ר שומרון והמועצה האזורית שומרון וביוזמת מפקד החטיבה אל"ם שגיב דהן וראש המועצה יוסי דגן. בכך נשבר השיא הקודם שעמד על כ-780 מנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 19:13 ז בתשרי התשפ

במבצע משותף בשומרון: נשבר שיא תרומות הדם בישראל
יום ההתרמה בעיצומו, צילום: דובר צה"ל

הבוקר (א') פתחו שירותי הדם של מד"א בבסיס צה"ל של החטיבה המרחבית שומרון, ביוזמתו של מפקד החטיבה אל"ם שגיב דהן, במבצע רחב להתרמת מנות דם בשיתוף המועצה האזורית שומרון. עד שעה זו (18:45) נאספו 1,064 מנות דם ובכך נשבר השיא האחרון שנקבע בתל אביב בימי מבצע "צוק איתן" ועמד על: 740 מנות דם ביום במקום אחד. 

למעשה זוהי הפעם הראשונה שבה נעשה נסיון אקטיבי במדינת ישראל לשבור את שיא תרומות הדם בישראל. וכבר עכשיו מודיעות רשויות נוספות שבכוונתן לנסות לשבור את השיא שייקבע הערב ב 22:00 בשומרון

היוזמה למבצע היא של מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן שכמעט איבד את אשתו לפני כחצי שנה כשזו ילדה את בתם איבדה דם ונזקקה ל 7 מנות דם וכך חייה ניצלו. מח"ט שומרון פנה לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וביקש ממנו לסייע לו לשבור את השיא הישראלי ובכך לדברי רעייתו חופית: "להגיד תודה על הנס שקרה לנו". 

דגן נענה לבקשה, ומועצה אזורית שומרון הוציאה אוטובוסים כדי להביא תושבים וישיבות מכינות ותלמידי מוסדות נוספים להגיע לחטמ"ר שומרון לתרום דם, פנתה לתושבים בבקשה להתגייס למבצע.

"אנחנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה הזה. בין ההתיישבות לצה"ל" אומר דגן. "יש כאן שיתוף פעולה רחב היקף, יוצא דופן, ולשמחתי אנחנו כבר רואים עכשיו שכוחנו באחדותנו. ומתבשרים שהיעד הושג ואף מעבר לכך". 

תורמים דם בשומרון

תורמים דם בשומרוןצילום: דובר צה"ל

מח"ט שומרון, אל"ם שגיב דהן, בירך על הבצע ועל שיתוף הפעולה עם המועצה: "אנחנו נמצאים ממש בעיצומו של מבצע 'אחים בדם', מבצע להתרמת דם בחטמ"ר שומרון. מבצע משותף למועצה, לחטיבה ולשירותי הדם של מד"א. ההישג הגדול של המבצע זו ההירתמות של הציבור. שברנו את שיא התרמות הדם בהתרמה אחת במדינת ישראל ואנחנו נערכים גם לשבירת התחזיות במבצע ולתרומה של למעלה מ-1,200 מנות דם".

מנהל מחלקת התרמות דם ארצי בשירותי הדם של מד"א, ליאור אלטמן, שיבח את הצבא ואת האזרחים שהתגייסו לתרום: "אנחנו מברכים את האזרחים, החיילים והשוטרים הרבים שהגיעו לכאן, חטיבה מרחבית שומרון לתרום דם וכל זה בכדי להעלות את מלאי הדם עבור אזרחי ישראל, גם בתקופת החגים. שיתוף הפעולה הזה בין הצבא, המועצה ומד"א מחמם את הלב ונועד על מנת להעלות את המודעות לתרומות דם. אנחנו כאן עד השעה 22:00 מוזמנים לבוא ולתרום ולעזור לנו לעבור את 1,200 מנות דם. חשוב לזכור מנת דם אחת מצילה שלושה אנשים".