הבלוף נחשף: לא יתקיימו פריימריז בליכוד

בכירים בליכוד אמרו הערב כי לא יתקיימו פריימריז בליכוד, בניגוד להצהרת נתניהו שישקול את העניין. ככל הנראה המהלך נועד לחשוף את כוונותיו של סער, שבתגובה להצהרת נתניהו, צייץ בטוויטר: "אני מוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 21:30 ד בתשרי התשפ

הבלוף נחשף: לא יתקיימו פריימריז בליכוד
ח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בכירים בליכוד אמרו הערב ל'כאן חדשות' כי לא יתקיימו פריימריז לליכוד בשלב הזה. לדבריהם מדובר בתרגיל שנועד לחשוף את העובדה שח"כ גדעון סער רוצה להחליף את נתניהו. כשפורסמה כוונתו של נתניהו ללכת לכאורה לפריימריז, צייץ סער בטוויטר שלו: "אני מוכן", ובכך חשף כביכול את כוונתו לרשת את מקומו.

כמה שעות לאחר הציוץ, שעורר דיון תקשורתי בנושא, נפגש נתניהו עם יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ לדון בנושא אך גם לאחריו לא היה ברור לאן פניו של ראש הממשלה. ל'כאן חדשות' אמר כץ, כי בתום פגישתו עם נתניהו לא התקבלה החלטה ללכת לפריימריז. "המלצתי לו לא לקיים פריימריז מצביעי הליכוד מאמינים בך", כך סיפר כץ. בסופו של דבר, כאמור התברר שאין בכוונת נתניהו ללכת לפריימריז והמהלך הוגדר כתרגיל 'לחשוף' את סער.

כמו כן חתמו ראשי גוש הימין על מסמך בו הם מתחייבים לנתניהו כי במידה ויועבר המנדט לכנסת, בו כל ח"כ יכול להציג מועמדותו או תמיכה בכל ח"כ אחר- יתמכו אך ורק בנתניהו. במקרה כזה, המסמך ימנע מסער לגייס תמיכה עבור עצמו, בתוך מחנה הימין. 

מירי רגב הגיבה אף היא על חשיפת ה'תרגיל' ואמרה ל'חדשות 13': "זרקו בלון לאוויר כשאמרו שיכול להיות פריימריז והראשון שאמר 'אני מוכן' היה גדעון סער. זאת אומרת שהשמועות שיהיה מי שינסה לבצע הפיכה בתוך הליכוד - היו נכונות"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן