סיכום חדשות החג: נמנע פיגוע במערת המכפלה

לאחר שהחשוד ברציחתה של רינה שנרב ז"ל הובהל לבית החולים בעקבות חקירת השבת, ברשימה המשותפת דרשו מהיועמ"ש לחקור את התעללות השב"כ. רוני פיטרסון, מגדולי הגיטריסטים בארץ, נפטר בשנתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/19 20:05 ב בתשרי התשפ

סיכום חדשות החג: נמנע פיגוע במערת המכפלה
עדיין לא מונגשת לנכים. מערת המכפלה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מחבל כבן 15 שהגיע הבוקר (ג') לאחת מעמדות הבידוק במתחם מערת המכפלה בחברון שבחטמ"ר יהודה עורר בהתנהגותו את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים במקום. בחיפוש שביצעו הלוחמים בתיק בית הספר של הנער נמצאה סכין שהוסלקה בין ספרי הלימוד. הנער נעצר להמשך חקירת גורמי הביטחון.

לאחר שמשרד המשפטים פתח בבדיקת הנסיבות למצבו הקשה של המחבל סאמר ערביד, שעל פי החשד עמד בראש החוליה שרצחה את הנערה רנה שנרב, ברשימה המשותפת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרשו "לחקור את ההתעללות שעבר בשב"כ". מנהיג החמאס איסמעיל הניה אמר בהפגנה למען אסירים בעזה כי "ישראל נושאת באחריות המלאה לחייו של הגיבור סאמר ערביד".

גבר בן 36 נורה למוות היום (ג') במהלך קטטה בכפר מג'ד אל-כרום שליד כרמיאל. שני גברים נוספים נפצעו באורח קשה מאוד וגבר נוסף באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם נקבע מותו של אחד מהם.

רוני פיטרסון, מגדולי הגיטריסטים בארץ, נפטר בשנתו. הוא שיתף פעולה עם מוזיקאים רבים, בהם שלום חנוך, מאיר אריאל, רמי קליינשטיין וריטה, הוציא מספר אלבומי סולו והיה לדמות מפתח בסצנת הבלוז הישראלית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן