מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לשימוע בשידור חי

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשתו של ראש הממשלה לקיים את השימוע שלו בשידור חי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/19 19:38 כו באלול התשעט

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לשימוע בשידור חי
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את השימוע שלו בשידור חי. "אני חושב שזה הדבר הדרוש. כך נבטיח צדק ואמת", אמר היום (ה') נתניהו.

"הבקשה אותה הגשתם היא חסרת תקדים" נכתב בתשובתו של מנדלבליט. "למעשה הבקשה נעדרת כל ביסוס משפטי. יש להגיש את טיעוני החשוד בכתב קודם למועד השימוע. צר לנו על כך שבמקום לקיים הנחיה זו, מצאתם לנכון להעביר מסמך קצר ביותר וחסר כל תוכן ממשי ועתה מצאתם לנכון להוציא לבקש בקשה תקדימית חסרת כל יסוד מתוך ידיעה כי זו תידחה".

היועץ המשפטי לממשלה מייחס חשיבות רבה לשימוע "ואולם הליך זה לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו ארוע תקשורתי ולא כשלב בעל חשיבות בהליך הפלילי. למותר לציין כי לא נאפשר זאת".

בסרטון שפורסם היום בצהריים קרא כאמור נתניהו למנדלבליט לפתוח לשידור חי את השימוע שייערך בשבוע הבא בסוגיית תיקיו הפליליים. "הגיע הזמן שהציבור ישמע גם את הצד שלי", אמר נתניהו יום לאחר שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

נתניהו ציין כי "בשבוע הבא ייפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועץ המשפטי לפתוח את השימוע לשידור חי".

  

נתניהו הוסיף: "אני חושב שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".