משטרת ישראל נערכת לחגים

המשטרה מתגברת כוחות ופורסת אלפי שוטרים במקומות הקדושים, אתרי תיירות והבילוי לקראת חגי תשרי, ומפרסמת המלצות להתנהלות נכונה בכבישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/19 11:40 כו באלול התשעט

 משטרת ישראל נערכת לחגים
משטרת ישראל. אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל משלימה בימים אלו את היערכותה לקראת פעילות בתקופת חגי תשרי, שיחלו בערב ראש השנה תש״פ (29.09.19) ויסתיימו מיד לאחר שמחת תורה (22.10.19). במהלך תקופה זו, אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, יתפרסו במקומות הקדושים, באתרי הבילוי, בפארקים, בחופי הרחצה ובכבישים על מנת לתת מענה למאות אלפי המטיילים ולשמור על הסדר והביטחון, לפעול להכוונת התנועה בכבישים ולהזרמתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לכל אזרח.

בערב חג ראש השנה שיחול בתחילת שבוע הבא, תורגש תנועה ערה במרכזי הקניות. לקראת כניסה החג צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים שונים ברחבי הארץ. כוחות משטרה יתפרסו לאורך צירי התנועה על מנת להזרים את התנועה. המשטרה ממליצה לציבור להקדים יציאה בערב זה. במהלך צום גדליה (02.10.19) צפויים מתפללים רבים להגיע לירושלים ולכותל המערבי. משטרת ישראל תיערך בכוחות מתוגברים, בכדי לשמור על הסדר הציבורי והביטחון של המתפללים והמבקרים באזור.

במהלך יום הכיפורים משטרת ישראל תיערך למתן מענה בהיבטי ביטחון שוטף וטיפול באירועים חריגים בכל רחבי הארץ. במהלך חג הסוכות, ימי חוה״מ ושמחת תורה, צפויים להתקיים אירועים רבים ברחבי הארץ, לרבות אירועי תפילה כגון ברכת כוהנים המסורתית בכותל המערבי וחגיגות שמחת תורה. כמו כן אלפי מטיילים ונופשים צפויים לפקוד את אתרי הטבע, הפארקים וחופי הרחצה. משטרת ישראל תיערך לשמירת סדר והביטחון ולהכוונת התנועה ומתן שירות כל העת למשתמשי הדרך. 

שוטרים בעיר העתיקה

שוטרים בעיר העתיקהצילום: דוברות המשטרה

המשטרה קוראת לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול או התערבות משטרתית, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית - 100 חירום. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- מוקד 110, זאת בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם.

עוד במשטרה מציינים כי במהלך תקופת החגים קיים פוטנציאל גבוה יותר מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שיצאו לחגוג את החגים מחוץ לביתם. על אף מגמת הירידה העקבית בשנים האחרונות בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, המשטרה ממליצה לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה כגון השארת אור או מכשיר חשמלי כגון רדיו או טלויזיה דלוקים. כמו כן רצוי להמנע ממסירת מידע בפומבי כגון רשתות חברתיות אודות היעדרות ממושכת מהבית.

משטרת ישראל נערכת גם לשינויים בעומסי התנועה הצפויים בתקופה זו ותעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110. המשטרה פרסמה שלל המלצות לנוסעים והנהגים, בין היתר: להקדים את היציאה בערבי החג ולא להמתין "לרגע האחרון", הקפדה על התקני ריסון ובטיחות לילדיהם ולהימנע מכל היסח דעת במהלך הנהיגה, בדגש על שימוש בטלפון נייד, ותכנון מבעוד מועד עצירות התרעננות,בנסיעות ארוכות.

משטרת התנועה

משטרת התנועהצילום: דוברות המשטרה

על מנת למנוע מצבי סיכון במהלך טיולים וכניסה למקומות רחצה, המשטרה ממליצה לציבור המטיילים לתכנן את הטיול מראש במקומות מוסדרים, לא מבודדים ובקרבת מטיילים נוספים ככל שניתן, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים. יש לגלות אחריות אישית בכניסה לים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף, ואין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול - מדובר בשילוב מסכן חיים!
 

ככלל משטרת ישראל מבקשת מהציבור להישמע להוראות השוטרים הפרוסים בשטח.