ח"כ אופיר סופר ימונה לנציג ימינה בוועדה המסדרת

למרות שימינה קיבלו רק 7 מנדטים, הם רצו למנות שני נציגים לוועדה המסדרת, אחד לבית היהודי-איחוד לאומי והשני לימין החדש. לאחר שהבינו כי זה יעורר פעם נוספת את הפלגנות בין הסיעות וויתרו על הרעיון

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/09/19 10:26 כו באלול התשעט

ח"כ אופיר סופר ימונה לנציג ימינה בוועדה המסדרת
אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

למרות הרחשים סביב מערכת בחירות שלישית, הכנסת כבר נערכת לכהונה בת ארבע שנים. במפלגת ימינה החליטו כי חבר הכנסת אופיר סופר, מספר 7 ברשימה, ימונה לנציג המפלגה לוועדה המסדרת לכנסת ה-22. 

המפלגה קיבלה בבחירות האחרונות רק 7 מנדטים, וכבר העבירה בקשה להתפצל לשתי סיעות נפרדות, הבית היהודי-איחוד לאומי והימין החדש, על פי ההסכם הבלוק הטכני, אולם לאחר שהבינו את התדמית הבעייתית שנוצרה מכך החליטו להמתין עם הבקשה. 

בתוך כך חשבו במפלגה למנות שני נציגים מטעם הסיעה לוועדה המסדרת, הראשון ח"כ סופר מטעם הבית היהודי-איחוד לאומני והשני ח"כ מתן כהנא מטעם הימין החדש. אולם לאחר שהבינו יעוררו שוב את ניסיונות הפיצול בין המפלגות, וויתרו בימינה על הרעיון ומינו רק את סופר.  

תפקיד הוועדה המסדרת הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות, ועד לבחירתן רשאית הוועדה המסדרת לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון. הייצוג בה נקבע לפי גודלן היחסי של הסיעות,​ ובלבד שלכל סיעה של ארבעה חברים או יותר יהיה נציג בוועדה. 

בראש הוועדה יעמוד חבר הכנסת מהסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה. אמש (ד') החליט הנשיא ריבלין להעניק לראש הממשלה נתניהו את המנדט להרכיב את הממשלה. האחרון מינה את ח"כ מיקי זוהר לראש הועדה המסדרת. זוהר כיהן בתפקיד גם בכנסת ה-21.