משחקן כדורגל עולמי מפורסם לשיפוצניק בישראל

הוא נולד בבוליביה, היה שחקן כדורגל מוכר, הרוויח יפה מאוד, אך עזב הכל כדי להתקרב ליהדות ולהיות שיפוצניק בארץ. עם הזמן המצב הכלכלי שלו התדרדר עד שהוא ובני משפחתו אפילו לא ידעו מאין יבוא הכסף לקיים את השבת. זאב הולנדר, מספר איך רב הקהילה שלו מאיגוד רבני קהילות בבאר שבע, הציל אותו ואת מבני משפחתו, העלה את החיוך על הפנים והצליח להביא לכך שהם קיימו שבתות שמחות עם בטן מלאה

חדשות כיפה בשיתוף ארגון רבני קהילות 25/09/19 16:08 כה באלול התשעט

משחקן כדורגל עולמי מפורסם לשיפוצניק בישראל
צילום: יחצ

זאב הולנדר היה שחקן כדורגל מוכר. הוא שיחק בליגה מובילה בבוליביה, בשוויץ ובז'נבה. פתאום המאמן החל לדרוש שישחק יחד עם הקבוצה בשבת. אך הוא החליט שזה לא מתאים לו לחלל שבת. זה לא איך שהוא רוצה לחיות. "הייתה לנו פרנסה טובה, חיים טובים אבל זה לא מה שרציתי. רציתי לגור כמו יהודי, שהילדים שלי ילמדו כמו שצריך" מספר הולנדר.

 לכן הוא, אישתו והילדים עלו לארץ וביתם שבבאר הפך פתוח לכל מי שרק רצה. הוא היה שיפוצניק ועבד בעבודת כפיים קשה, אך עם הזמן המצב הכלכלי שלו התדרדר בגלל טעות עסקית והוא נפל לתהום. הוא ואישתו לא ידעו מאין יביאו את הכסף כדי לעשות קידוש ולערוך שולחן שבת. לקראת כל שבת מחדש הוא היה אובד עצות ואף מכר כלים שלו, שנקנו בסכום של כ-4,000 ש"ח ברבע משוויים רק כדי שיוכל לקיים את השבת כמו שצריך.

 יום חמישי אחד כשהרגיש שמצבו הכלכלי ממש מגיע לקצה וחונק אותם הופיעה הישועה יש מאין:

"לא היה לי עם מה לעשות קידוש. שאלתי את אישתי מה לעשות? מה לעשות? היה חמישי. ושמעתי בדלת שלי דפיקה פתחתי וראיתי למטה מעטפה עם 700 שח. פתחתי את הדלת יותר בשביל לראות מי זה, לא ראיתי אף אחד".

 רק לאחר כמה פעמים בהן הושחל כסף מתחת לדלת, גילה במקרה שזהו רב בית הכנסת מטעם איגוד רבני קהילות שמאפשר לו ולמשפחתו לקיים את השבת בשמחה ובבטן מלאה.

 "הרב בשבילי, לא אח, לא אבא, כל המילים ביחד. זה משהו מיוחד. אני אוהב אותו ממש. אוהב אותו זה משהו מיוחד אתה מרגיש כמו משפחה, משפחה אמיתית" הולנדר מסכם.

בימים אלו מתקיים מבצע התרמה לאיגוד רבני קהילות ששם לעצמו למטרה לחזק את הקהילות ולהגדיל את מספר הקהילות לכ-1000 ולשם כך כל תרומה יכולה לסייע.

 

הצטרפו לעשיה ותרמו ל'איגוד רבני קהילות'. לפרטים הקליקו  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן