מלך ירדן : ישראל "מוציאה לפועל מדיניות גזענית "

מלך ירדן, עבדאללה השני, אמר הערב (ג') בעצרת או"ם שרק פתרון שתי מדינות הוא הנכון ביותר בסוגיה הפלסטינית, וקרא לאומות לצדד בצד הפלסטיני. המלך הירדני תיאר את ישראל במצב הנוכחי כ-"מדינה אחת שמוציאה לפועל מדיניות גזענית באמצעות חוקים לא שווים ומתבססת על הכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 22:05 כד באלול התשעט

מלך ירדן : ישראל "מוציאה לפועל מדיניות גזענית "
המלך עבדאללה, צילום: פלאש 90

מלך ירדן, עבדאללה השני, נאם בעצרת באו"ם שהוקדש רק לדיון בסכסוך הישראלי- פלסטיני, ובו אמר כי "פתרון שתי המדינות הוא הפתרון האמיתי היחיד". מלך ירדן תהה בהתייחסו לישראל במצב הנוכחי: "מה החלופה? האם היא מדינה אחת שמוציאה לפועל מדיניות גזענית באמצעות חוקים לא שווים ומתבססת על הכוח ובכך היא בוגדת בערכים החשובים ביותר ששואפים לשלום מצד כל הצדדים?" 

המלך עבדאללה הוסיף כי המדינה האחת היא ערובה להמשך הסכסוך ולא ליציבות ולשלום. הוא אמר כי "המשך הכיבוש הישראלי עד כה הוא טרגדיה אנושית ומוסרית". המלך קרא בנאומו לעולם יעמוד לצד הזכויות של העם הפלסטיני, ושאל את שומעיו, "מה השיעור שאנחנו מלמדים את הצעירים כשהם רואים כוחות חמושים נכנסים למסגד אל-אקצא, כשהמוסלמים מתפללים יחדיו?".

המלך הירדני ציין שיש לו חובה מיוחדת להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים, אך על כולם מחויבים מוסרית לשמור על החירויות הדתות ועל זכויות אדם: "על כן בואו נשמור על ירושלים למען שאר האנושות כעיר שמאחדת אותנו וכסמל לשלום"