רשת 'מיכל נגרין' נסגרת

המעצבת הותיקה מיכל נגרין הודיעה היום כי היא סוגרת את רשת חנויות התכשיטים שלה, לאחר 30 שנות פעילות. הסגירה מבטאת את הקושי בשוק האופנה הישראלי ואין אף תמיכה מוסדית בתעשייה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 18:40 כד באלול התשעט

רשת 'מיכל נגרין' נסגרת
שמלת 'מיכל נגרין' , צילום: דודי חסון

היום (ג') הודיע רני רהב, דובר רשת חנות תכשיטים "מיכל נגרין", כי בעלי הרשת, מיכל נגרין, מצטרפת גם היא לסטטיסטיקת המשבר שפוקד את ענף האופנה המקומי ונסגרת בעקבות קשיים כלכליים. נגרין, חותמת 30 שנות פעילות, ומותירה 120 עובדים ללא פרנסה, 13 בוטיקים בישראל ועוד 22 ברחבי העולם, שצפויים להסגר בקרוב.

"כולכם אני מניחה הבנתם שקורה משהו, נאלצנו להצטמצם לבניין אחד, פיטרנו עובדים", אמרה נגרין הבוקר לעובדיה. "כל הכסף הפרטי שצברנו לאורך השנים, עשרות מיליוני שקלים, הושקעו בעסק שלנו כדי להמשיך לגלגל אותו, מתוך אמונה ותקווה במפעל החיים שלנו ובהמשך העשייה שלנו כאן בארץ, ולשמש מקור פרנסה לכולנו. עכשיו הגענו לשקל האחרון, ואנחנו מבינים שאין לנו ברירה, ואין מוצא אלא בסיום דרכה של החברה"

מיכל נגרין החלה את דרכה בשנת 1988 כשמכרה תכשיטים בעיצובה בשוק האמנים בנחלת בנימין.  כעבור ארבע שנים פחתה את הבוטיק הראשון שלה ברחוב שינקין בתל אביב. נגרין עיצבה ושיווקה במותג שנשא את שמה, קולקציות תכשיטים, ביגוד ומוצרי טקסטיל. ייצור המוצרים כולו נעשה בישראל  בעבודת יד במפעל בבת-ים. מוצרי הרשת נמכרו גם בחו"ל, במדינות כגון ברוסיה, קרואטיה, ארה"ב, אוסטרליה, סין, יפן וצרפת. בהודעתה, נגרין התייחסה לקושי לשרוד בשוק האופנה והעיצוב הישראליים, ללא תמיכה ממשלתית: "לצערי, לנו אף אחד לא דואג במצב הקשה שנקלעו אליו, ולנו לא נותר אלא לסיים בדרך הזו כי פשוט אין לנו ברירה".

את הודעתה לעובדים סיימה במילים: "אוהבת אתכם מאד ומאחלת לכם בכל ליבי שתצליחו בהמשך חייכם. צר לי שכך אנחנו מקבלים את תחילת השנה החדשה, הלב שלי בוכה והנשמה לא מוצאת מנוחה".