טראמפ: במצב הנוכחי הסנקציות על איראן יוחרפו

נשיא ארה"ב תקף את טהרן בעצרת האו"ם והצהיר: במצב הנוכחי, הסנקציות על איראן לא יוסרו ואף יוחרפו. הוא קרא למדינות ערב לנרמל את היחסים עם ישראל: "ההכרה בצורך להיאבק בקיצונים גוברת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 17:55 כד באלול התשעט

טראמפ: במצב הנוכחי הסנקציות על איראן יוחרפו
נשיא ארה"ב בעצרת האו"ם, צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נושא ברגעים אלה בעצרת הכללית של האו"ם נאום ובו אמר כי ארה"ב אינה רוצה עימות עם שום מדינה – אך דקות לפני עלייתו לבמה הדגיש כי היא תגן על האינטרסים שלה: "אנחנו בעמדה חזקה מאוד מול איראן, ואני חושב שהם רוצים לעשות משהו – וזה יהיה צעד חכם מצדם", אמר נשיא ארה"ב בשיחה עם כתבים בהגיעו לאולם. בנוסף טראמפ הדגיש: "במצב הנוכחי, הסנקציות על איראן לא יוסרו ואף יוחרפו".

בשעה שטראמפ החל את נאומו הצהיר נשיא איראן חסן רוחאני כי הוא נכון לדון בשינויים קטנים, בתוספות או בתיקונים להסכם הגרעין אם ארה"ב תסיר את הסנקציות על ארצו. בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים שלפיהם טראמפ ורוחאני עשויים להיפגש בשולי הכינוס באו"ם. בימים האחרונים נראה כי פחת הסיכוי לכך. זמן קצר אחרי דברי רוחאני אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי הוא מקווה להתקדמות בעניין איראן "בשעות הקרובות".

טראמפ הדגיש ואמר: "על כל המדינות מוטלת החובה לפעול בעניין איראן", אמר טראמפ והוסיף "שום ממשלה אחראית לא צריכה לסבסד את התאווה של איראן לשפיכות דמים". הוא הדגיש כי אין לו כוונה לפי שעה להקל את העיצומים על טהרן: "כל עוד ההתנהגות המאיימת של איראן נמשכת – הסנקציות לא יוסרו. הן יוחרפו". הנשיא האמריקני אמר כי איראן תוקפת את ישראל כדי להסיח את הדעת מכישלונותיה שלה, והוסיף כי ברחבי המזרח התיכון יש הכרה הולכת וגוברת שמדינות צריכות להילחם בקיצוניוּת ולנרמל את יחסיהן עם ישראל.

מיד אחרי טראמפ ינאמו גם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. בצל התסבוכת הפוליטית בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יגיע לנאום בעצרת הכללית. במקומו ינאם בשם ישראל שר החוץ ישראל כץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן