שב"ס יפצה צעיר ששחרורו עוכב לשווא ע"י סוהרים

צעיר שהושאר במעצר במשך לילה שלם לאחר שסוהרים בכלא ניצן סירבו לאפשר לו לחייג לערב שיבוא לשחררו כהוראת בית המשפט, יפוצה על ידי שב"ס ב-9,500 ש"ח על העוול שנגרם לו. עו"ד יאדו: "שב"ס משלם על התאכזרות הסוהרים - זהו צדק מתקן. אקווה כי גישת הסוהרים הלא חוקית גם היא תבוא על תיקונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/19 18:42 כג באלול התשעט

שב"ס יפצה צעיר ששחרורו עוכב לשווא  ע"י סוהרים
ניידות שב"ס במגרש הרוסים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

צעיר שנעצר על ידי המשטרה בחשד שווא ושב"ס עיכב את שחרורו למשך לילה שלם יפוצה באלפי שקלים במסגרת הסכם פשרה שהושג בין הצדדים.

מדובר במקרה בו נעצר צעיר תושב גבעת זאב במהלך פורים האחרון סמוך לכנסייה האתיופית בירושלים. הצעיר נעצר לאחר שבמקום התפתחה קטטה בין מספר צעירים יהודים לבין אנשי הכנסייה במהלכו של חג הפורים. הצעיר נשוא התביעה היה שתוי מעט מאחר ומדובר היה בעיצומו של יום הפורים, אולם כלל לא נטל חלק בקטטה שנוצרה.

הצעיר הגיע לזירה דקות ספורות לאחר הקטטה ולפתע שוטרים שהוזעקו למקום הקטטה עטו על הצעיר וביקשו לעצור אותו. לאחר שהלה נמלט מבהלה יחד עם חברים נוספים ששהו באזור, הצליחו השוטרים לעצור אותו. הוא הובא בפני בימ"ש אשר הורה למשטרה לשחרר אותו ואת חבריו בערבות.

בדיון שנערך להם טען עו"ד משה פולסקי אשר ייצג את הצעירים מטעם ארגון "חוננו", כי הצעירים כלל לא נכחו באירוע ואלו שתקפו את אנשי הכנסייה נמלטו מהמקום בטרם הגיעו הצעירים.   

לאחר הדיון נלקח העצור אל בית המעצר בכלא ניצן, שם הוכנס על ידי הסוהרים לאחד מן התאים. העצור ביקש גישה לטלפון על מנת שיוכל לחייג לאחד מחבריו כדי שזה יבוא לחתום על הערבות עבורו ולאפשר את שחרורו כפי שהורה בית המשפט.

אלא שכאן נתקל הצעיר בהתנהגות מחפירה מצד הסוהרים, אשר למרות תחנוניו סירבו לאפשר לו את שיחת הטלפון. בעקבות כך, נאלץ הצעיר לשהות לילה שלם במעצר על לא עוול בכפו.

עם שחרורו הוא פנה אל עו"ד מנשה יאדו, מנהל המחלקה האזרחית בארגון "חוננו", ויחד איתו הוגש כתב תביעה נגד שב"ס על העוול שגרם לצעיר. כאמור, לאחרונה הושג הסכם פשרה בין הצדדים כאשר בשב"ס הסכימו לשלם לצעיר סך של כ-9,500 ש"ח ללא צורך בהבאת הדברים בפני בימ"ש. 

עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו" מסר: "לא הייתי רוצה להיות במקום התובע, בחור צעיר, שפעם ראשונה שנעצר על על עוול בכפיו וגם נכנס לבית הסוהר ללילה שלם. הוא התחנן שעות ארוכות לסוהרים שיתנו לו להתקשר למישהו מבחוץ שיחתום עליו והוא יוכל להשתחרר. הוא במשך שעות שלמות היה בתוך התא הסגור כאשר אף אחד לא מקשיב לו ולא סופר אותו. בסופו של דבר הוא העביר לילה במעצר סתם. על ההתאכזרות הזו של הסוהרים השב"ס עכשיו משלם פיצויים ויש בזה משום צדק מתקן. הייתי רוצה להאמין שהגישה של הסוהרים הלא חוקית והלא הוגנת גם היא תבוא על תיקונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן